סמ"ר אביב לוי בן ה-20 מפתח תקווה, שנהרג ביום שישי האחרון מירי צלפים בגבול רצועת עזה, הובא היום (ראשון) לקבורות בליווי מאות מכריו, בהם בני משפחה וחברים, בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה בעיר. לוי, לוחם בשירות סדיר מגדוד צבר שבחטיבת גבעתי, לקח חלק בפעילות באזור, ונפצע באורח קשה מאוד. הוא פונה באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, אך שם כאמור נקבע מותו.



סמ”ר לוי הוא חלל צה”ל הראשון בגבול רצועת עזה מאז מבצע צוק איתן בקיץ 2014. הוא הותיר אחריו הורים, יעקב ופרי, ושלושה אחים ואחיות. הוריו ושניים מאחיו, נוי בת ה-15 ודן בן הארבע וחצי, שהו באיטליה בזמן האסון וחזרו לישראל מיד עם קבלת הבשורה המרה. בעוד כחודשיים לוי היה אמור להשתחרר, ובעוד כשבועיים אמור לחול יום הולדתו ה-21. הוא למד בתיכון "גולדה" שבשכונת אם המושבות בעיר.



לדברי האב יעקב, "היית כתר על ראשינו. 'עיניים של אמא', שלא היתה מסוגלת להיות דקה בלעדיך. היית אח בוגר ונערץ לאורין ונוי, ומעין אב קטן לדן. בחרו אותך למשימה שבה סיימת את חייך. דאגת לכולם והיית מצטיין בכל תחום שבו עסקת. היית מקור האור, השמחה והגאווה שלנו. אנחנו לא נפרדים, נמשיך איתך לעד. "לא טבעי להספיד ילד. היית קרן שמש בשבילנו, הפכת לגבר ונהיית מלח הארץ. תרמת מחיר גבוה כי הצטיינת. תהיה איתנו לנצח". האחות נוי, הוסיפה: "אח שלי גיבור לא מאמינה שאצטרך לכתוב עליך מילים אלו . תמיד דאגת לכולנו". 

האח אורין אמר: "אח יקר שלי. אהוב שלי. אתה כבר חסר לי ואני מתגעגע בטירוף. אהבת את כולם, תרמת למען המדינה ולמען המשפחה. מודל חיקוי לכולם, ובמיוחד לי" .
 
אביב לוי. צילום: באדיבות המשפחה
אביב לוי. צילום: באדיבות המשפחה


עידן, אחד מחבריו הקרובים של אביב, נפרד מידידו הקרוב: "היית חבר, אח יקר. השארת בלבנו חור גדול. היית מקור השראה אהוב, שהותיר אבידה גדולה. הראש לא מצליח לעכל והלב לא מפסיק לפעום בחוזקה. תנוח על משכבך בשלום". את הדברים אמר עידן בדמעות כאב ובבכי קורע לב.

הדוד נועם לוי, מי שהיה הסנדק של אביב, אמר על קברו. "היית הנכד הבכור ומודל להערצה. אביך היה מדבר עליך בהערצה. אהוב ליבנו, לא נוכל להמשיך את החיים בלעדיך. נתפלל לחסדי שמיים שיעניקו להוריך את הכוחות להמשיך. אין לי את המילים לתאר את אהבתה של אמא אליך. אתמול ניצבת על מיטה ואמך חיבקה אותך, וכאילו הענקת לה את הכוחות להמשיך. סבא, שנקראת על שמו, נהרג מנפילת פיגום כשהתעקש בנר ראשון של חנוכה ללכת לשלם לפועל את שכרו. אתה נהרגת בתשעה באב כשהחלטת להתייצב למשימה שלא היית צריך להיות בה. כמה סימבולי שאתה הולך מאיתנו ביום הזה. לסבא בנינו בית הכנסת, לך נבנה מורשת".



מפקד האוגדה ספד לאביב, כשאמר: "הוא היה לוחם אמיץ, מפקד וחבר שידע לבצע כל משימה שהוטלה עליו במלוא האחריות. להורים - אתם איבדתם בן יקר ואהוב . היום התחברתם באופן רשמי למשפחת גדוד צבר ונהיה אתכם לכל אורך הדרך נחבק ונתמוך".



ראש העירייה איציק ברוורמן נפרד ממנו אף הוא: "פתח תקווה כולה מרכינה ראשה בנופלו של גיבור אחד מטובי בניה. אתמול כשפתחנו את שערי תיכון גולדה שבו למד וההמונים שהתקבצו במקום למדתי מקרוב כמה אהוב ומוערך הוא היה. מודל לחיקוי".