משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד הביטחון מביאים היום בצהרים לאישור ועדת השרים לענייני מילואים סדרה של הטבות המיועדות לבעלי עסקים קטנים ובינוניים המשרתים במילואים ולבני משפחותיהם. היקף ההטבות נאמד בשלב הראשון במיליוני שקלים, אבל הם עשויים לגדול עם מימוש הזכאות. עד היום קופחו אנשי עסקים אלה בהשוואה למעמדם של שכירים היוצאים לשירות המילואים.
 
משרד הכלכלה והתעשייה גיבש את תוכנית ההטבות באמצעות הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים. במסגרת זאת תינתן עדיפות במסלול תעסוקה של המשרד המופעל על ידי הרשות להשקעות. כמו כן יוקם מאיץ טכנולוגי עסקי ייעודי למשרתי מילואים פעילים. תקציב ההפעלה של המאיץ הטכנולוגי - כמיליון שקל, יגיע במשותף ממשרדי הכלכלה והביטחון. 

המאיץ הטכנולוגי עסקי נועד לסייע לחיילי המילואים בכלל ולמפקדים בפרט לקדם יזמות עסקית טכנולוגית, בהתחשב בימי המילואים הנדרשים מהם במהלך השנה. הוא יסייע לעודד ולפתח את הפוטנציאל היזמי באוכלוסייה זו ויכלול שירותי ליווי אישי. מנטורים מלווים יעניקו שירותי ייעוץ מגוונים, חלל עבודה משותף ועוד. 

נוסף על כך, גם הסוכנות לעסקים קטנים תתרום את חלקה באמצעות סניפי מעוף. בין השאר, יעניקו גופי השטח של הסוכנות הפועלים ברחבי הארץ למשרתי המילואים 50% הנחה למשתתפים בקורסי "יוזמים עסק", כך שהעלות המסובסדת תסתכם ב־400 שקל במקום 800 שקל. הקורסים, שמיועדים ליזמים פוטנציאליים, מקנים עקרונות להקמה ולניהול אפקטיבי של העסק. עוד מדובר במתן 20 שעות ייעוץ מעבר לזכאות הקבועה כיום, בהתאם לגודל העסק (החל מ־15 שעות לעסק זעיר עד 150 שעות לעסק עד 100 עובדים). כן תינתן הנחה של 50% מעלות שעות הייעוץ. 

יש לציין כי תעריפי הייעוץ הניתנים ליזמים ובעלי עסקים באמצעות סוכנות מעוף נמוכים גם כך - 80 שקל לשעה במקום 350־400 שקל לשעה. משרתי מילואים יזכו להנחה ניכרת נוספת בעבור שעות הייעוץ הנוספות. זאת ועוד, תינתן להם עדיפות במסלול תעסוקה של המשרד, המופעל על ידי רשות ההשקעות ונועד לעודד יציאה לעבודה. מיד לאחר אישור התוכנית ייצא שר הכלכלה אלי כהן ללוות את נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקור בקרואטיה. השר יבקר בתערוכה יצוא ביטחוני ישראלי וכן ישתתף בחתימת כמה עסקאות ביטחוניות בשיתוף התעשייה הישראלית.

השר כהן מסר ל"מעריב־השבוע": "חיילי המילואים תורמים יותר, ולכן גם מגיע להם יותר. משרד הכלכלה מעמיד את כלי הסיוע שלו לטובת המשרתים ופועל להוספת הטבות ייעודיות – בעסקים הקטנים, במסלולי התעשייה ובתמיכה בסטודנטים".

שר הביטחון אביגדור ליברמן הוסיף: "מקור העוצמה של צה"ל הוא חיילי המילואים, שערכי אהבת הארץ ותחושת המחויבות שלהם נותרו במקום הראשון בסולם העדיפויות. לא פעם הדברים באים על חשבון המשפחה, העסק או הלימודים, וזאת הדרך שלנו להגיע להם תודה".

________________________________________________________________________