חברת הכנסת רחל עזריה, המתמודדת על ראשות עיריית ירושלים, תכננה להשיק הבוקר (שני) את קמפיין הבחירות החדש שלה על פני 300 אוטובוסים ברחבי העיר תחת הכותרת ״תאמינו. זה אפשרי לחיות יחד.״  אך אמש, שעות ספורות לאחר צאת צום תשעה באב, נצפתה קבוצה של חרדים קיצוניים כשהם משחיתים את השלטים ומסירים אותם מאוטובוסים ברחבי העיר.                              
הקמפיין, הפונה באופן ישיר לציבור רחב ומגוון של ירושלמיות וירושלמים מכלל המגזרים המעוניינים לחיות יחד ולשמור על מרקם היחסים בעיר, נושא את תמונתה של הח"כית ומספר כי באוטובוס זה נמצאות שתי דמויות מנוגדות המהוות חלק בלתי נפרד מהנוף הירושלמי שאין שום סיבה שלא יחיו יחד בכבוד ובהרמוניה. בין הדמויות – גולנצ'יק ותושב בית צאפאפ, חב"דניק וסטודנטית מבצלאל, אוהדי בית"ר וקטמון, זה שאוכל קובה בעזורה וזה שאוכל פלאפל בשבח ועוד. אל כל אלה ועוד פונה כעת עזריה ומבקשת את אמונם בבחירות לראשות העיר, מה שמציב אותה כעת כמועמדת היחידה שפונה למצביעים חופשיים מקרב כלל הקהלים בעיר.
הבוקר סיפרה עזריה כי את סרטוני ההשחתה קיבלה במהלך הלילה מעשרות חברים ותומכים שלה מהמגזר החרדי, גברים ונשים שהזדעזעו מהמעשה והביעו שאט נפש. עזריה אמרה כי "הניסיון האלים לפגוע במערכת הבחירות אינו משקף את ירושלים, את הירושלמים, או את הציבור החרדי. להפך. זאת קבוצה קיצונית, ושולית. בירושלים אנחנו יודעים לחיות יחד מתוך כבוד הדדי, גם אם זה לא תמיד קל. לא ניתן לקיצוניים להחליט עבורנו. במוצאי תשעה באב אני אומרת למשחיתים: את המודעות קל להדביק מחדש, בתוצאותיה של שנאת חינם הרבה יותר קשה לטפל. אבל אנחנו נעשה זאת. הרוב המכריע של תושבי ירושלים מתנער מכם. חילוניים, דתיים וחרדים כאחד".

רחל עזריה. צילום: פלאש 90
רחל עזריה. צילום: פלאש 90

כאמור, לפני כשבועיים בלבד הכריזה עזריה על הצטרפותה למירוץ על ראשות עיריית ירושלים, וכבר נראה שהמועמדות שלה מסתמנת כמעוררת עניין רב. מסקר עומק שערכה עזריה עולה, כי לציבור הרחב נמאס מהעסקנים ומהדילים בין קבוצות ומועומדים, והוא מעוניין להתאחד סביב מועמד המחויב לתושבים שמבקש לאתגר את השיטה ולאחד בין מגוון הציבורים בעיר. בעניין זה נראה כי מועמדותה של עזריה טורפת את הקלפים לאור העובדה כי כבר בשלב זה היא נהנית מתמיכה אותנטית חוצת מגזרים –  דתיים וחילונים, ימנים ושמאלנים, חרדים ואתאיסטיים, וברוח זו בחרה להשיק את הקמפיין שלה. 
בעניין זה ציינה עזריה כי: "מאז שהכרזתי על מועמדותי לראשות העיר הצטרפו אלינו אלפי ירושלמיות וירושלמים מכל המגזרים המאמינים שזה אפשרי לחיות כאן יחד. הרי בפועל, אנחנו עושים זאת בירושלים, כשאין קיצונים ועסקנים שבאים להפריע. בשונה מהמועמדים האחרים המייצגים בלי יוצא מן הכלל את הקיצון של הסקטור שלהם, ולא מנסים לגשר ולהציע פתרון לאיך חיים פה יחד יום לאחר הבחירות, אני מציעה ירושלים מכילה ופלורליסטית, שמתנגדת לשיסוי ולשנאה ומיטיבה רק עם העסקנים. אני היחידה שמגשרת בין הרוב הפלורליסטי שמעוניין לחיות יחד, גם בציבור החילוני, גם בציבורי הציוני דתי, וגם בציבור החרדי".