פרטים חדשים על שיגור הטיל של מערכת קלע דוד שבוצע היום (שני) בצפון הארץ. מתחקיר ראשוני שערכו בצה"ל עלה כי שני טילים מסוג SS21 שוגרו במסגרת הקרבות בדרום סוריה ולעברם שוגרו שני טילים מיירטים של המערכת, בה בוצע שימוש לראשונה בעקבות האירועים, כך לפי דיווח שפורסם בכאן.



מהתחקיר עלה, כי מדובר בטילי קרקע קרקע הנושאים ראשי נפץ של מאות ק"ג, ששוגרו מטווח של מאה ק"מ ממזרח, ובמהלך מעופם נקודת הפגיעה הצפויה שלהם הייתה בעומק שטח ישראל, מדרום מזרח לכנרת.



האזעקות הופעלו הבוקר בצפון הארץ בעיר צפת, ובמועצות האזוריות מרום הגליל, הגליל העליון ומבואות החרמון, ואזעקה נוספת הופעלה בעיר קצרין ובמועצה האזורית גולן שברמת הגולן. בנוסף, תושבים בצפון דיווחו על כך שראו שובל עשן וכן דיווחו על הדי פיצוצים. 



מערכת קלע דוד פותחה במשותף על ידי רפא"ל וחברת רייטון האמריקאית וזכתה למימון חלקי נוסף של הממשל בוושינגטון. במקור אמורה הייתה "שרביט קסמים" ליירט רקטות שטווח מעופם בין 40 עד 300 קילומטר ולהוות שכבת הגנה שנייה בין כיפת ברזל (שטווח היירוט שלה הוגדל לשבעים ק"מ) לחץ, שמיועד ליירט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה.



אולם, מאז הוכנסו בשרביט קסמים תוספות ושכלולים טכנולוגיים, שיאפשרו לה ליירט טילים שיישאו ראשי חץ של עשרות ק"ג של חומר נפץ, בטווחים גדולים יותר ובגובה רב עוד יותר. באפריל אשתקד הושלמה קליטת מערכת קלע דוד במערך ההגנה האווירית של צה"ל והיא הוכרזה כמבצעית.