לעיתים רחוקות בלבד מדברים על האלימות שחווים גברים מצד בנות הזוג שלהן, אם מתוך בושה או מתוך מחשבה שזה לא באמת קורה. בדיוק בגלל זה גבר מארה"ב החליט לחשוף את סיפורו הקשה, כדי שאנשים יבינו שיש לא מעט קורבנות גם מהמין השני. רוביזן קוזן, 59, סיפר לאחרונה איך נאלץ לעבור לגור במכוניתו כדי לברוח מבת הזוג האלימה שלו. הוא עזב בשבילה מדינה ועבודה לפני חמש שנים ולבסוף היא הרסה את חייו.



קוזן, מהנדס תוכנה במקצועו, הכיר את בת זוגו, מבריטניה, כשהשניים שיחקו יחד פוקר באינטרנט. במהרה, הוא החל לצ'וטט איתה גם מעבר למשחקים ובין השניים נרקם קשר עמוק ומשמעותי. לאחר כמה חודשים, היא אמרה לו משהו שבמחשבה לאחור היה אמור להדליק אצלו נורות אזהרה. לדבריו, היא איימה לשלוח תמונות עירום שלו לבוס שלו אם לא יטוס לפגוש אותה. בזמנו, הוא לא התייחס לזה ברצינות וחשב שהיא צוחקת.



ככל שעבר הזמן מערכת היחסים ביניהם הפכה יותר ויותר רצינית, וקוזן התפטר מעבודתו ועבר לגור איתה בעיר קינגסטון אפון האל. בהתחלה הכל היה מושלם, והוא מודה שהיה להם "ממש כיף ביחד", אבל במהרה מערכת היחסים קיבלה תפנית שלילית. "היא התחילה  לבדוק את הסמארטפון שלי בקביעות ולשאול אותי איפה הייתי או עם מי דיברתי. היא אפילו שמה תכנת מעקב עליו כדי שתדע איפה אני כל הזמן", סיפר קוזן ל"הול דיילי מייל". "היא לא האמינה לי כשאמרתי שהייתי במכולת ובדקה את החשבונות שלי כדי בדוק את זה. היא גם האשימה אותי בשליחת כסף לאישה אחרת בארה"ב.


בת הזוג נשכה והכתה אותו ועקבה אחריו לעבודה. קוזן במכוניתו
בת הזוג נשכה והכתה אותו ועקבה אחריו לעבודה. קוזן במכוניתו


הייתה מכה ונושכת, ואחר כך מתנצלת

אך מה שהתחיל בהתעללות נפשית, הפך במהרה לאלימות פיזית. "היא הייתה מכה אותי ונושכת אותי. אחרי זה היא הייתה אומרת שהיא מתנצלת ושהיא תבקש עזרה ולא תעשה זאת יותר לעולם", סיפר קוזן. "עזבתי הרבה פעמים אבל היא תמיד הייתה מצליחה לשכנע אותי לחזור, ואומרת שהיא והנכדים שלה מתגעגעים אלי". אבל למרות ההבטחות, היא תמיד הייתה עושה זאת שוב, וכל פעם זה היה הופך יותר ויותר גרוע.

בשלב כלשהו, האישה האלימה והשתלטנית גם החלה לעקוב אחריו למקום עבודתו כדי לראות אם הוא באמת שם, ולפעמים העמידה פנים שהיא יוצאת מהבית אבל באמת התחבאה כדי לבדוק מה הוא עושה: "אם הייתי עובד משמרת ארוכה  ואז מקבל יום חופש למחרת, היא הייתה מודיעה לי שהיא הולכת לעבודה. כשהתעוררתי והלכתי לעשות כל מיני דברים שגרתיים, היא הייתה מופיעה פתאום בחדר השינה והמציאה סיפור שחזרה כי הרגישה לא טוב. הייתה פעם בה היא התחבאה במדרגות ואמרה שפשוט נרדמה שם".

"הן יגידו שהן ישתנו אבל הן לעולם לא יעשו זאת"
 
למרבה המזל, קוזן החליט לבסוף לעזוב את זוגתו המתעללת והפעם לתמיד, ובימים אלו הוא חי במכוניתו עד שימצא מקום לגור בו. בשל ההתעללות שעבר, לדבריו הוא נמצא כעת בתחתית וסובל מדיכאון. המטרה שלו עכשיו היא לשקם את חייו ולתת השראה לגברים אחרים שנמצאים במצבו, בעיקר מפני הכרות עם נשים זרות באינטרנט: "יש תמיכה אם אתם צריכים. אל תחזרו אליהן. הן יגידו שהן ישתנו אבל הן לעולם לא יעשו זאת". יש לו גם מסר לכל הנשים האלימות: "אני לא רוצה שנשים כמוה יחשבו שמותר להן להתייחס ככה לאנשים ולהתחמק מזה", הסביר.