בתום שבוע פוליטי סוער במיוחד, שכלל את העברת חוק הלאום ועוד שורה ארוכה של חוקים מעוררי מחלוקת, וכן את מחאת הלהט"בים, שיצאו באלפיהם לרחובות ומחו על חוק הפונדקאות שהותיר אותם בחוץ, בדק הערב (שלישי) סקר של חברת "החדשות" כיצד השפיעו האירועים על המנדטים. לפי הסקר, הליכוד ממשיך במגמת היחלשות ויורד מסקרים קודמים ל-30 מנדטים, אך עדיין עומד על אותו מספר המנדטים שיש לו בכנסת הנוכחית. 



יש עתיד של יאיר לפיד מתאוששת מעט מסקרים קודמים ועולה ל-19 מנדטים, עדיין הרחק מהליכוד. אבי גבאי יו"ר המחנה הציוני, שאתמול הודיע על ריצה מחודשת עם ציפי לבני גם בבחירות הבאות, זוכה ל-15 מנדטים, אולי מעט יותר מהשפל אליו הגיע בסקרים קודמים, אבל רחוק מאוד מהליכוד ומנתניהו. 



כמו כן, הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים, הבית היהודי של בנט עם 8 - מתחזקת במנדט מסקר קודם, יהדות התורה עם 7 מנדטים, וכולנו של משה כחלון עם 7. גם ישראל ביתנו של ליברמן עם 7, מרצ של תמר זנדברג עם 5, ש"ס גם היא עם 5, והמפלגה שעדיין לא קיימת של אורלי לוי אבקסיס עם 5 מנדטים, הישג נאה וזה עוד בסקר חמישי רצוף. 

כשנשאלו המשתתפים בסקר האם הם מרוצים או לא מטיפול הממשלה במשבר בעזה, השיבו רק 4% שהם מרוצים מאוד, 17% די מרוצים, 40% לא כל כך מרוצים, ו-30% מאוד לא מרוצים. בכך, רוב מוחץ של הציבור, 70% לא מרוצה מטיפול הממשלה במצב הקשה מול החמאס. 

בסוגיית הפונדקאות, הראה רוב הציבור, 56%, תמיכה במאבק הקהילה הלהט"בית, מול 33% שלא תומכים במאבק שהסעיר השבוע את ישראל.