לראשונה: מחקר ארוך־טווח הוכיח את בטיחותה של תרופה להפחתת משקל. התרופה בלוויק (BELVIQ), הנמצאת בשימוש זה כמה חודשים אך עד כה טרם הוכח סופית כי לא נלוות לה תופעות לוואי מסוכנות, הפכה בסוף השבוע האחרון לתרופה הראשונה המיועדת להפחתת משקל הבטוחה לשימוש. מדובר באישור לכך שלא נלווית לה סכנה לנזק קרדיו־וסקולרי (לב וכלי דם). 
 
בסוף השבוע האחרון פורסמו תוצאותיו של המחקר, שבא לבדוק את הבטיחות הלבבית (הקרדיו־וסקולרית) של תרופה להפחתת משקל, כלומר לוודא שאינה מזיקה. מדובר במחקר ארוך־טווח שנערך במשך חמש שנים על ידי קבוצת מחקר שמקורה באוניברסיטת הרווארד ובהשתתפות 12 אלף איש. 
 
תוצאותיו המלאות של המחקר צפויות להתפרסם בכתב העת הרפואי המוביל NEJM‏ (The New England Journal of Medicine) בעוד כחודש, במקביל להצגת התוצאות בכינוס עולמי. מחקר ארוך־טווח הוא נוהג שמינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) מחייב לגבי כל התרופות המטבוליות החדשות הנכנסות לשימוש, כשלב המשך למחקרים קצרים יותר (בהיקף של כשנתיים).
 

כעת זו הפעם הראשונה שמחקר ארוך־טווח ותצפיתי מסוג זה בא ומאשר את הבטיחות של אחת התרופות המיועדות להפחתת משקל. התרופה בלוויק, הרשומה בישראל זה כשנה וחצי, משווקת על ידי חברת טבע. ואולם, אין היא כלולה בסל הבריאות הישראלי. "המסר שהתרופה בטוחה לשימוש הוא חשוב מאוד, כי בכך מתווסף עוד כלי בטוח לארסנל הכלים שיש בידינו לטיפול בחולים המוגדרים כסובלים מהשמנה", מסביר ד"ר דרור דיקר, יו"ר החברה לחקר וטיפול בהשמנה. 
 
"זו הפעם הראשונה שבה מחקר ארוך־טווח הראה כי תרופה לירידה במשקל, הניתנת בפה, אינה גורמת לתופעות לוואי בלתי רצויות במערכת הלב ובכלי הדם.
לא זו בלבד שהתרופה הזאת הפגינה בטיחות קרדיו־וסקולרית, אלא היא תורמת גם למניעה של התפתחות סוכרת בחולים שהיו במצב הרפואי 'קדם־סוכרת' ומביאה לידי שיפור במדדים של שומני הדם - כל זאת בצד הפחתת המשקל, שלשמה כמובן פותחה התרופה", מוסיף ד"ר דיקר.