הקבינט המדיני-ביטחוני התכנס היום (רביעי) כדי לדון בחוק עונש מוות למחבלים, אותו מציעה סיעת ישראל ביתנו. אלא שלמרות תקוותיו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שצייץ הבוקר כי החוק "סופסוף עולה להכרעה", השרים לא הגיעו להחלטה בנושא השנוי במחלוקת. ליברמן כתב בטוויטר כי "אני בטוח שעמיתי השרים מבינים שאנו זקוקים לכל האמצעים במלחמה בטרור. מחבל ששוחט משפחה לא צריך לחזור הביתה. אין סיבה שנהיה נאורים יותר מארצות הברית ויפן במלחמה בטרור".


יו״ר סיעת ישראל ביתנו ויוזם חוק עונש מוות למחבלים, ח״כ רוברט אילטוב, אמר עוד טרם הדיון כי "בניגוד לכל הטענות של מתנגדי עונש מוות למחבלים, אנו רואים שבמדינות הנאורות ביותר, כגון ארה״ב ויפן, עונש מוות הוא עונש אפקטיבי נגד הטרור. אין מחלוקת שיפן היא מדינה נאורה, מהמתקדמות בעולם. יפן הטילה בסוף השבוע עונש מוות על מבצעי פיגוע הסארין ברכבת התחתית בטוקיו. קולם של ארגוני זכויות האדם הצבועים לא נשמע כמובן".

לדברי אילטוב, "בימים האחרונים פניתי לראש המל"ל בדרישה לקיים דיון בחוק עונש מוות למחבלים שיזמה ישראל ביתנו. אנו מקווים שהמל"ל יעמוד בהבטחתו ודיון אכן יתקיים עוד החודש, על מנת שנוכל להתקדם בהליך החקיקה".

ליאור אקרמן, בכיר שב"כ לשעבר, הביע ברשת ב' התנגדות לעונש מוות למחבלים: "אני חושב שמחבלים בהחלט דינם מוות, מבחינת דעתי, מה שמגיע להם, זה מוות ללא ספק, אבל מה שאני אומר הוא שאנחנו פועלים מתוך ניסיון להשיג הרתעה, וזה לא המקרה. אלה שיוצאים לבצע רצח ופיגועי התאבדות, הם יוצאים מתוך הבנה ורצון שלא לחזור מהם בחיים. הם רוצים 72 בתולות ופיצויים למשפחות וכל זה יתקיים גם אם מוציאים אותם להורג. זה רק יגביר את התהילה שלו. עונש מוות שלעצמו עשוי להרתיע הצהרתית, אבל הוא לא יעצור פיגועים. אם המטרה שלהם בכל מקרה זה למות, זה יעודד אותו עוד יותר. אני אבוא על שכרי בכל מקרה בגן עדן". 
 
"מה שיקרה זה שהם יקבלו לגיטימציה בינלאומית. אני חושב שבשיקול הכללי, זה משרת יצר של נקמה וכעס. מבחינה תוצאתית, בסופו של דבר, זה לא יביא לנו דבר. לכן, מחבל כזה, או שיזכה בסיכול ממוקד לפני או אחרי פיגוע, אבל להכניס את זה לחוקים, בדין הצבאי, הוא תמיד בר ביצוע, והוא לא יוצא לפועל. אני לא רואה את הרמטכ"ל חותם על דבר כזה".
 
בסופו של יום, כשעושים את הבעד ונגד, ישראל לא צריכה לאמץ, או בקריטריונים מאוד מאוד חריגים, כמו שיש היום, כן לעשות את זה?
"לא הייתי פוסל באופן חד משמעי חקיקת חוק כזה, אבל עם הרבה התניות מסביב. איזה סוג רציחות, האם כל שודד שרצח הוא בר מוות, או פשעים לאומניים, ועד איזו רמת הוכחה. יש פה רזולוציות משפטיות שצריך לשים עליהם דגש. זה יותר יכול להשפיע על גורמים פליליים. אותם מחבלים - זה לא יעצור אותם".