נהוג לחשוב שפורנו נועד בעיקר לגברים נהתנים, וכן שהם אוהבים סרטוני מין קינקיים יותר מנשים. אבל מסתבר שזה לא בהכרח נכון, לפחות לפי מחקר חדש שנערך בבריטניה. על פי המחקר, שנערך בידי ד"ר לוסי נוויל מאוניברסיטת לסטר, שליש מצופי סרטוני הפורנו ההומוסקסואלי הן למעשה צופות. המחקר נערך בעזרת ראיונות אישיים שביצעה ד"ר נוויל, יחד עם נתוני צפייה של ענקית הפורנו "פורנהאב". נוויל ניסתה להבין מה גורם לנשים לרצות לראות סרטוני סקס עם גברים בלבד.



"חלק מהסיבות הן די מובנות מאליהן. זה וודאי לא יפתיע אף אחד שמספר רב של נשים פשוט אוהבות להסתכל על גברים עירומים", הסבירה נוויל במחקר שלה, שהתפרסם במלואו בספרה Girls Who Like Boys Who Like Boys. "הרבה נשים שדיברתי איתן אמרו לי שהן רצו למצוא דרך שונה להסתכל על היופי של הגוף הגברי. 'גברים הם כל כך יפים', אמרה לי אחת מהן. 'מגיע לנו עוד מראות נעימים כאלו'".


מעדיפות לצפות בסרטוני סקס ים גברים בלבד. אילוסטרציה: אינגאימג
מעדיפות לצפות בסרטוני סקס ים גברים בלבד. אילוסטרציה: אינגאימג


סיבה נוספת להעדפה הזו היא חשש של הצופות שנשים רבות בתעשייה מנוצלות, והן מרגישות שאם יצפו בהן ייקחו חלק בניצול הזה: "אם הן צופות בגייפורן הן לא מרגישות אשמה או דאגה כלפי השחקניות, ולא צריכות לתהות אם הן מנוצלות או חשות כאב, או אם אותן נשים נהנות מזה ובאמת חוו אורגזמה".

"כמו כן, ההנחה הרווחת בקרב הצופות היא שרוב הגברים בחרו לעשות קריירה כשחקני פורנו כי הם נהנים מזה. לכן זה לא מפתיע ש'גייפורן' הייתה הבחירה השנייה הכי פופולרית בקרב נשים באתר".