לאחר לילה מתוח במיוחד בדרום, שכלל תשעה שיגורים לעבר שטח ישראל, הצהירו הבוקר (חמישי) גדודי עז א-דין אל קסאם של ארגון חמאס על העלאת רמת הכוננות שלהם לגבוהה ביותר, וקראו לכל הארגונים ברצועה לעשות כך גם. מלבד זאת, הצהירו בתנועה כי "ישראל תשלם בדמה את המחיר על הפשעים האחרונים שלה".



ההצהרה של ארגון הטרור שוחררה לאחר לילה מתוח שכלל תשעה שיגורים לעבר שטח ישראל ויירוט של כיפת ברזל. אתמול בוצע ירי צלף לעבר כוח צה"ל שהגיע להרחיק הפרת סדר, שכללה ילדים, סמוך לגדר הרצועה באזור כיסופים, לא רחוק מהמקום בו נהרג סמ"ר אביב לוי ביום שישי האחרון.



דובר צה"ל מסר כי באירוע הירי נפצע באורח בינוני קצין צה"ל. מסורוקה, לשם פונה הקצין, נמסר כי "בשעות הערב פונה לבית החולים פצוע במסוק מאזור כיסופים. עם הגעתו הועבר לחדר ניתוח כשמצבו מוגדר בינוני-קשה". משעות הערב בוצעו תשעה שיגורים לעבר שטח ישראל, מרביתם לעבר שטחים פתוחים. אחד מהם יורט על ידי כיפת ברזל.



על פי ההערכה, לא מדובר בירי של חמאס, אך למרות זאת, בתגובה תקף צה"ל באמצעות טנקים שבע עמדות צבאיות של חמאס לאורך רצועת עזה. בעקבות האירועים ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון, אביגדור ליברמן, קיימו התייעצות ביטחונית עם הרמטכ"ל, ראש השב"כ וראש המל"ל.