מרכז ליב"ה (ליבה יהודית בציבוריות הישראלית) שלחו היום (חמישי) מכתב בו חיזקו את הרב של ירושלים אריה שטרן שליט"א, אשר התייחס לסערת הלהט"בים וחוק הפונדקאות, ואמר לתלמידיו בשיחה שפורסמה לפני כיומיים: "על פי תורה יש איסור לקיים את המציאות הזו של הלהט"בים בכלל, אבל אף אחד לא מדבר על זה שבעצם מגדלים פה ילדים שנכנסים לחיים מאד מוזרים ולא טבעיים". הרב הוסיף וכינה את חייהם של משפחות הקהילה הגאה כ"חיים אומללים". 



במכתב שארגן כאמור מרכז ליב"ה ועליו חתמו רבנים רבים, נאמר כי "הרב דיבר בעוז ובפשטות את האמת הנצחית של תורתינו הקדושה, ואת הנורמליות האנושית, אתה מזדהה הרוב הבריא במדינת ישראל, שמזועזע מההתגרות ואבדן הדרך של ארגוני התועבות, לעשות מצעדים חצופים בערי ישראל, ואף מצעדי תועבה ביום תשעה באב, יום אבל לאומי על חורבן בית המקדש, שבין היתר חרב על גילוי עריות ושנאת חינם". 



"הטרור האגרסיבי, המלווה בשטיפת מוח תקשורתית השכם וערב, על מנת להכשיר את הלבבות כאילו יש כאן איזשהו מושג של 'משפחה', ולהפוך את הסוטים לגיבורים, לא יצלח. כמו גם הניסיון לסתום פיות של רבנים ואנשים שפויים ולהפוך אותם לקיצוניים והזויים. הרב אריה שטרן שליט"א יצא להגנתם של ילדי ישראל, שיהיו אומללים אם לא יאומצו במשפחות נורמטיביות"', נכתב. 





לסיום, נכתב כי "אנו מחזקים את ידיו של רבה של ירושלים, שהביע אמת פשוטה וזעק את זעקת הילדים שאין להם פה, למנוע מהם חיים אומללים, ולתת להם את הזכות הבסיסית לחיות במשפחה טבעית נורמטיבית על מנת שיגדלו אנשים נורמליים בריאים בנפשם".

ממרכז ליב"ה נמסר בתגובה: "הבריאות תגבר על האלימות הלהט"בית והרוח המשוגעת הזו תחלוף, והמשפחה בישראל תמשיך בע"ה כסלע איתן מול כל הניסיונות לפרק אותה, להמשיך את קיומו של עם ישראל בבריאות ובנורמליות". 

בין הרבנים שחתמו על המכתב הם: הרב צבי ישראל טאו, הרב חיים שטיינר, הרב דב ליאור, הרב אורי שרקי, הרב יגאל לוינשטיין, הרב אליקים לבנון, הרב יהושע שפירא, הרב עמיאל שטרנברג, הרב ירחמיאל וייס, הרב צבי קוסטינר, הרב איתן איזמן, הרב ישראל אריאל, הרב שמואל אליהו, הרב מנחם בורשטיין, הרב גדעון פרל, הרב נח ויז'ונסקי.

הרב יגאל לוינשטיין, בין החתומים על המכתב. צילום: מסך


ח"כ מיכל רוזין (מרצ),  שותפה בשדולה הגאה, אמרה בתגובה למכתב: "הרבנים פספסו את הרכבת. החברה הישראלית מתקדמת ומבינה שלאהבה גוונים רבים וטובים, והרבנים החשוכים נשארו הרחק מאחור, והם בפניקה. ההיסטוריה תשפוט אותם על דברי הבלע שמייצגים בעיקר בורות ושנאה".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין (המחנה הציוני) הגיבה: "הרבנים של הציונות הדתית, ולא לראשונה, מתנהגים כמי שמאבדים את העשתונות. קהילת הלהט"ב נוכחת, קיימת והשמיעה את קולה בביטחון. כשמסיתים ומפלגים, וכשקוראים לאנשים המעולים האלה "סוטים" זהו אבדן הדרך של כל ערך אנושי".