איום חדש על ישראל: ישנן התראות חדשות על תכנון איראני לפגוע באוניות ישראליות באזור הים האדום, כך דווח היום (שבת) בכאן 11. ההתראות הן לפיגועים שיבוצעו הן באמצעות ירי רקטות והן באמצעות מוקשים ימיים. לפי הפרסום, האיומים אינם מופעלים רק על ישראל אלא על מדינות מערביות ככלל. ההתראות הורחבו והופצו בקרב גורמים שונים לאחר שמספר אוניות סעודיות נפגעו באזור באב אל מנדב, על ידי מורדים חות'ים. 



ההתראות מגיעות על רקע עימות שהולך ומתעצם בין ארצות הברית לבין איראן. היום דיווח הממשל האמריקאי כי הם בוחנים אפשרות להפעיל כוח צבאי כדי לשמור על מיצרי הורמוז, שבפתח המפרץ הפרסי, פתוחים. ההחלטה לבחון אפשרות כזו הגיעה כאמור לאחר הפגיעה בשתי מכליות נפט סעודיות.



למרות שכתוצאה מהתקיפה, ספינה אחת נפגעה באורח קל בלבד, ולא נשפך מהספינות נפט, חברת הנפט הסעודית אראמקו הודיעה כי היא משנה את מסלולי הספנות שלה. בממשל האמריקאי הבהירו, עם זאת, כי ארצות הברית לא תפעיל כוחות אמריקאים בעימות ישיר עם איראן - אלא תספק תמיכה לוגיסטית לכוחות מקומיים, בדגש על כוחות של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות. 



כמו כן, במקביל הודיעה ארה"ב כי היא מגבשת פסגה של מדינות המפרץ שאליה יהיה שותפים גם ירדן ומצרים, זאת בניסיון לשפר את שיתוף הפעולה של המדינות בלחימה מול איראן. מקור ישראלי מסר ל"כאן" כי "מדינות ערב חיזקו את הקשר עם ישראל בתקופה האחרונה בגלל איראן".