"הילדים המומים, הבנות בוכות ויש הרבה דמעות", כך סיפרה היום (ראשון) ל"מעריב-אונליין", ורדה כגן, מנהלת תיכון "אליאנס" בתל אביב, אשר תלמיד בית ספרה, אילון שלו-אמסלם, נהרג ביום שישי בתאונת דרכים בעיר וחברו שהיה עימו נפצע, לאחר שהנהג ברכב הפוגע פגע בשניים כשמידת האלכוהול בדמו עולה עד כדי פי 6 מהמותר.

בית הספר בו למד אילון ז"ל נפתח הבוקר כדי לסייע לתלמידים שאיבדו את חברם, צוותי השירות הפסיכולוגי הגיעו למקום על מנת לסייע לילדים המתקשים להתמודד עם האובדן הפתאומי. "הילדים לא קולטים, יש קבוצה של בנים ובנות שהיו עם אילון במסיבה לפני וזה לא נתפס, הם החברים היותר קרובים ואי אפשר לקלוט בכלל שהוא איננו. הם בילו איתו ועם דניאל (חכימי שנפצע בתאונה) שעה קודם ויש כאן הרבה ילדים מהשכבה כי הוא ילד שהרבה הכירו אותו. זה לא ייאמן באיזה נסיבות טרגיות אנחנו פוגשים ילדים שאמורים עכשיו לשמוח וליהנות והם יושבים כאן ובוכים".

אילון הספיק ללמוד בתיכון "אליאנס" שנה אחת בלבד ולכן הגיעו למקום גם אנשי הצוות החינוכי מבית ספרו הקודם "אילנות", ביניהם המנהלת, מחנכות ומורים. "הם מספרים בעיקר מתי זה נודע להם, חלק מהם שבילו איתו מספרים את כל מה שהיה בבילוי איתו, מה שקדם לתאונה ובעיקר הביחד. הם חולקים את הכאב ביחד, זה חשוב גם לצוות", מסבירה כגן. "גם אנחנו הצוות בהלם, הכאב עצום אז התמיכה הזו חשובה גם לנו אבל בעיקר לילדים".

הרכב הפוגע. צילום: מד"א
הרכב הפוגע. צילום: מד"א

עידן לניאדו, חברו של אילון שליו- אמסלם שנהרג מפגיעת רכב בתל אביב, ל"חדשות 10": "אילון היה ילד מאוד חברותי. תמיד רצה להיות עם חברים. אף אחד לא מעכל את הדבר הזה. היינו חברים באותו גן ואז עברתי כיתה ביסודי, אבל לא התרחקנו. פגשתי אותו הרבה. אמא שלי התקשרה הבוקר וסיפרה לי מה קרה. לא ידעתי איך להגיב, לא חשבתי שזה יקרה לחבר שלי, לילד כמו אילון".

כזכור, הרכב הפוגע בתאונת הדרכים בה מצא אילון את מותו הגיח בנסיעה מרחוב שי עגנון וככל הנראה, איבד הנהג שליטה על הרכב בצומת, ובמקום לפנות שמאלה המשיך ישר ופגע בשני הולכי הרגל אשר עמדו על המדרכה. שליו-אמסלם פונה על ידי צוותי מד"א לבית החולים "איכילוב", אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. בעת התאונה, בני משפחתו של שליו-אמסלם היו בחופשה בתאילנד, חופשה שאליה הוא היה אמור להצטרף, אך ביקש להישאר בארץ ונשאר עם בן משפחה נוסף.

מיד לאחר קבלת הבשורה הנוראית, נעשו סידורים למציאת הטיסה המתאימה והוריו ואחיותיו של שליו-אמסלם שבו ארצה מחופשתם. "זה לא נתפס, השבר נוראי", אמר קרוב שנכח בבית המשפחה בשכונת צהלה, שם רבים יושבים לצד המשפחה האבלה. מן המשטרה נמסר כי הדיון בבקשת המשטרה להארכת מעצרו של הנהג הדורס יתקיים היום בבית משפט השלום בתל אביב.