הניסיון לפרוץ את המצור לעזה, לפחות באופן סמלי, שוב קרה היום (ראשון) ושוב נעצר על ידי כוחות הביטחון הישראליים. חיל הים הודיע כי חתר למגע והחל להשתלט על יאכטה, שיצאה מאירופה לפני מספר שבועות, וכעת צפויה, בעקבות פסיקת בית משפט, להיות מעוקלת ולעבור לטובתם של משפחות נפגעי טרור. לאחר זמן קצר, וללא התנגדות, השתלטו עליה הלוחמים והיא תובל כעת לנמל אשדוד.



על סיפונה של היאכטה, נמצא גם יונתן שפירא, טייס לשעבר בחיל האוויר, אשר היה חלק ממארגני "מכתב הסרבנים" וניסה להיכנס לעזה בפעם הרביעית. במהלך היום יצרו עמה קשר חיילי חיל הים, והורו לה לעבור לערוץ אחר ברדיו, על מנת לקבל הוראות. כמו כן, קראו ספינות חיל הים ליאכטות לעצור את התקדמותה, ולשוב על עקבותיה. הספינה יצאה מנאפולי, באיטליה. .


מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "לפני מספר דקות הסתיימה פעילות כוחות זרוע הים, במהלכה נתפסה ספינה שהפליגה מאירופה במטרה להפר את הסגר הימי החוקי על רצועת עזה. הספינה הייתה במעקב ונתפסה בהתאם לדין הבין-לאומי. הכוחות הבהירו לספינה כי היא מפרה את הסגר וכי ניתן להעביר כל ציוד הומניטרי לעזה דרך נמל אשדוד. הפעילות הסתיימה ללא אירועים חריגים. בשעה זו מובלת הספינה לנמל אשדוד".

עוד לפני צאתן לדרך, החליט ​שופט בית משפט המחוזי בירושלים, משה דרורי, להוציא צו עיקול על הספינות. את הבקשה הגישה עו"ד ניצנה דרשן-לייטנר מארגון "שורת הדין" בשם משפחות גביש ו-וינשטיין, שבני משפחתם נרצחו על ידי מחבלי החמאס. המשפחות הגישו תביעות עם דרישה לפיצויי עתק, ותביעתה של משפחת גביש על סך 90 מיליון ש"ח כבר התקבלה בשנת 2006, אך טרם הצליחה לגבות כלל את החוב. 

כעת המשפחות דורשות לעקל את הספינות ששוויין נאמד בכמיליון ש"ח כל אחת לטובת החוב של החמאס נגדן. בפני בית המשפט הגיעה חוות דעת מומחה הקובע כי הספינות יינתנו במתנה לשלטון החמאס בעזה. לאור זאת, קבע בית המשפט כי נכסים אלו ראויים לעיקול. השופט הבהיר כי הוא לא מורה לצבא או למשטרה להשתלט על הספינות כיוון שאיננו מנהל את מדיניות ישראל ביחס למשטים, אולם קבע כי אם צה"ל והמשטרה ישתלטו על הספינות והן יעגנו בנמלי ישראל, יחול צו העיקול לטובת החוב של קרבנות הטרור.
עו"ד דרשן-לייטנר מסרה ל'מעריב': "מדי שנה מגיעות ספינות במטרה לפרוץ את הסגר הימי סביב עזה. בסיום הפרובוקציה הן מוחזרות לבעליהן. השנה החליט בית המשפט: לא עוד. לא רק שהספינות לא ישמשו את החמאס או יוחזרו לבעליהן אלא הן יועברו לידי קרבנות הטרור".

ח"כ חנין זועבי אמרה לפני כן כי: "ספינות משט החופש לעזה נמצאות במים הבינלאומיים, כ-56 מיילים ימיים מעזה. חיל הים דורש מהם לעצור את המשט ולהסתובב. על חיל הים להבין שעצירת ספינות זרות במים הבינלאומיים מהוה מעשה פיראטי ועבירה על הדין המריטימי הבינלאומי, בדיוק כמו שהסגר הממושך על עזה היא עבירה על הדין הבינלאומי. ראוי לתת לספינות לעבור ולהגיע לעזה הנצורה. עצירת הספינות בלב ים ועצירת המפליגים מהווה אלימות ועל החיילים לסרב פקודה".