למעלה מאלף בני משפחה וחברים הגיעו היום (ראשון) לבית העלמין קרית שאול ללוות בדרכו האחרונה את הנער אילון שלו-אמסלם שנדרס למוות בסוף השבוע, בעת שעמד על המדרכה בצומת אבן גבירול- ש"י עגנון בתל אביב. בין המלווים הרבים - שר האוצר משה כחלון ובכירים במשרד האוצר. האב קובי אמסלם כיהן בעבר כממונה על השכר באוצר.



האם דקלה ספדה לבנה: "אני מאוד אוהבת אותך פרח שלי. איך דבר כזה קרה? זה לא יכול להיות. המוח לא יכול להכיל. ילד מיוחד, חכם, מיוחד, מבין את החיים וחתיך, כמה הרבה חברים היו לך. אם רק היית שומע כמה מדברים עליך החברים היית נבוך". האם השכולה אמרה עוד כי "השתדלת וכל כך השתדלת והתבגרת. רצית לטרוף את העולם. היית החלטי, דעתן ועקשן. ידעת בדיוק מה אתה רוצה".

האם התייחסה גם להחלטתו של אילון שלא להצטרף לטיול לתאילנד: "אמרת שזה זמן ארוך מדי בלי חברים. בסוף קיבלנו את בקשתך אבל הפעם היתה לי הרגשה לא טובה. היית כל כך שלם והחלטי. בחמישי בערב אמרת לי - 'אמא, אני כל כך מאושר, חופשי ומאושר'".

הלווייתו של אילון שלו-אמסלם. צילום: אודי ציטיאט
הלווייתו של אילון שלו-אמסלם. צילום: אודי ציטיאט


"מתנת יום הולדת 36 לאבא"

על התאונה אמרה דקלה: "דניאל החבר אמר לך 'בוא נעבור בצומת, אין מכוניות' ואתה אמרת - 'השתגעת אין אור ירוק' וחיכיתם לירוק ואז הרכב דהר והרג אותך. אם לא הייתם מחכים לאור ירוק - היית איתנו. תמיד היית שומר חוק. קשה למצוא את הכוח עכשיו. האחיות המדהימות שלך רוצות אותך. אמרו לנו בטיסה חזקה אחרי שעות של בכי - תהיו חזקים ביחד. כל המשפחה וחברים עוטפים אותנו. היית מתנת יום הולדת 36 לאבא. אתה איננו ואין לי את מי לפנק כשאתה ישן בספה. קשה לי להיפרד ממך".

"ראיתי אותך אתמול עם העיניים הגדולות הירוקות שלך, אבל כבר לא יכולת להרגיש. נוח בשלום, כל כך אוהבת אותך. מתנה היית לכולנו - מתנה מפז. אוהבת אותך, רוצה אותך איתי".

שר האוצר משה כחלון בהלויית ושל אילון שלו-אמסלם. צילום: אודי ציטיאט
שר האוצר משה כחלון בהלויית ושל אילון שלו-אמסלם. צילום: אודי ציטיאט


"קראתי לך נסיך"

האב קובי אמר: "פרח אהוב שלנו, יקר, קסם, ילד שכולו אהבה. מעולם לא חשבתי שאכתוב עליך הספד. הלב שלי מתפוצץ והראש מתנפץ. אתה ילד שלי. נפגשת בחמישי עם חבריך בליל ט"ו באב במפגש שכולו טוב. כולם מחפשים תשובה - כיצד ילד עם כזו נשמה איננו עוד?".

"החיוך שלך המיס לבבות והפיל חומות", הוסיף האב. "ריגשת אותי בכל מעשיך. נסיך קראתי לך". לדבריו, "מורותיך בבית הספר התפעמו בשל כישוריך הרבים. המחנכת שלך האמינה שיש לך את הכל כדי שתוכל לבקש כל מה שתרצה. היית חד, ביקורתי, רגיש ומבין". 

"חייך נקטעו על ידי אדם אדיש לחיי אדם. אני נפרד ממך פרח ומחבק אותך מעתה ועד עולם. שלום שלום אהוב שלי, שלום ילד נפלא. תנוח לך לעולמי עד".

האחות הקטנה ספדה: "איך הלכת לי? אהבתי את הצחוק והחיוך שלך. אח שלי, אני אוהבת אותך".

הלווייתו של אילון שלו-אמסלם. צילום: אודי ציטיאט
הלווייתו של אילון שלו-אמסלם. צילום: אודי ציטיאט


סבתו של אילון: "הוא היה חבר שלי"

מאשה פולמנבאום, סבתו של אילון, אמרה הבוקר ב-103FM כי "אני עוד לא מאמינה שזה קרה. בשבוע האחרון הילד היה כל הזמן איתי מכיוון שהוריו נסעו לחופשה בתאילנד. מאז המקרה אני לא מפסיקה לחפש אותו. הילד הוא עצמאי אך הייתי מביאה לו אוכל וצופה עמו בטלוויזיה. זה עבד נפלא, הוא היה שמח ומאושר. מאז שהוא נולד הוא הפרח שלי וקטפו לי אותו באכזריות איומה. אני משתגעת מזה".
 
היא מתחה ביקורת על הנהג וכינתה אותו רוצח: "רכב ענק הגיע במהירות של טיל, זה לא נהג - זה רוצח. אנשים לא מבינים שיש להם כלי רצח בידיים. נהג סביר עם ראש צלול לא היה עושה דבר כזה. הנהג בכלל לא יצא מהאוטו, אנשים שחלפו בדרך היו אלו שהזמינו את האמבולנס".
 
"הוא כל כך חסר לי", שיתפה, "היינו בקשר כל כך נפלא. לפני ארבעה חודשים הייתה לו בר מצווה, הייתי לוקחת אותו לבית הכנסת כדי שילמד. הוא היה כל כך מתוק. הוא היה חבר שלי. היה לו כרטיס טיסה שהוזמן שנה מראש לחופשה הזו בתאילנד אך לפני הנסיעה הוא הודיע שהוא רוצה להישאר ולבלות עם החברים, הוא לא רצה להפסיד. בגיל הזה החברים הם הכי חשובים. הילד שנפצע בתאונה הספיק לכתוב הודעה בקבוצת החברים בעודו פצוע ולשתף אותם באירוע".
 
 
מוקדם יותר היום הוארך בשלושה ימים מעצרו של הנהג הפוגע, צעיר מירושלים. כזכור, הרכב הפוגע בתאונת הדרכים הגיע בנסיעה מרחוב ש"י עגנון. ככל הנראה, איבד הנהג שליטה על הרכב בצומת, ובמקום לפנות שמאלה המשיך ישר ופגע באילון ובחברו אשר עמדו על המדרכה. המשטרה חושדת כי הנהג היה בגילופין בעת התאונה, ואף שיבש את הבדיקה והכשיל את תוצאותיה. בהמשך סירב הנהג אף לבצע בדיקת דם, ובכך מנע אפשרות לקבל את התוצאה שתקבע את רמת האלכוהול שנמצא בדמו.

נשלח לשלושה ימי מעצר. הנהג הפוגע. צילום: פלאש 90
נשלח לשלושה ימי מעצר. הנהג הפוגע. צילום: פלאש 90


היום פורסם כי משפחתו של הנהג שלחה מכתב תנחומים למשפחתו של אילון. במכתב הוסבר על ידי נציג מטעמם כי אחד ההורים היה אמור להתראיין בתקשורת ולהביע את כאבם העמוק וצערם מהאסון הטרגי של המשפחה היקרה, אך, לדבריו, "הם עדיין לא מסוגלים לעכל את האסון הנורא והם עצמם במצב קשה מאוד ומאז התאונה המחרידה לא נותנים שינה לעיניהם, ולא מסוגלים לעצום עין מהטראומה הקשה. הם חשים שעולמם חרב עליהם, וכן בנינו הנהג הממרר בבכי".

"אך כיהודים מאמינים", נכתב, "אנחנו דואגים לאילון היקר ולנשמתו הטהורה והחלטנו להקים עמותת חסד לעילוי נשמתו שייקרא 'נר אלון' על שם הנער היקר אלון ז"ל. הגמ"ח יהווה עזרה עזרה לנזקקים בתחומים שונים. וכן, לומר משניות לעילוי נשמתו של הילד במשך כל השנה. ובזה נקווה כי המשפחה היקרה תמצא נחמה ויפוג מהם מעט מהצער הנורא"