חיל הים הודיע היום (ראשון) כי השתלט על יאכטה שיצאה מאירופה לפני מספר שבועות, ומטרתה לפחות באופן סמלי הייתה "לפרוץ את המצור על עזה". כעת, היאכטה מועברת לנמל אשדוד, והיא צפויה בעקבות פסיקת בית משפט להיות מעוקלת לטובתם של משפחות נפגעי טרור. על סיפונה של היאכטה, נמצא גם יונתן שפירא, טייס לשעבר בחיל האוויר, אשר היה חלק ממארגני "מכתב הסרבנים" וניסה להיכנס לעזה בפעם הרביעית. כעת, מתברר כי כמה מהפעילים והארגונים העומדים מאחורי המשט, שכלל שלוש ספינות, תמכו בעבר באופן גלוי בחמאס. 

ראשית, מאחורי המשט עומדת קואליציה של 13 ארגונים, הנקרא "קואליציית משט החופש". אחד ממייסדי הקואליציה, זאהר ביראוי, הוגדר על ידי משרד המשפטים הישראלי כחבר בארגון טרור בשנת 2013, בעקבות השתייכותו למטה החמאס באירופה. ביראוי מתגורר בלונדון ועומד בראש "ועדת התיאום הבין לאומית למצעד השיבה הגדול", שמובילה בחודשים האחרונים הפגנות מחאה אלימות בגבול בין עזה לישראל. הוא חבר גם בארגון "הוועד הבינלאומי לשבירת המצור על רצועת עזה".
בחודש מאי האחרון פרסם ביראוי תמונות בפייסבוק שלו, בהן הוא נראה משתתף ב"הכנות האחרונות למשט החירות" בקופנהגן ובנקודת היציאה של המשט בפאלרמו. הוא המשיך להעלות עדכונים שוטפים על המשט במשך כל השבוע שעבר, אף על פי שלא יצא אליו בעצמו. 

יתר על כן, אחד המממנים של המשט הוא ארגון MyCARE שבסיסו במלזיה, המכנה עצמו "ארגון הומניטארי". הארגון פרסם בפייסבוק עדכונים מעמיתיו הנמצאים על המשט, כולל ד"ר מוחמד אפנדי סלחה, שלפי הכתוב הביא 116 קופסאות של ציוד רפואי, ואיימן חירול עזאם, שהיה חלק מהמפקדה המרכזית של המשט.

 
ל-MyCARE יש קשרים ישירים לארגון החמאס. מנהיג ארגון הטרור, איסמעיל הנייה, הודה באופן פומבי במהלך אירוע שנערך בעזה בשנת 2015 ל-"MyCARE", על המשך תמיכתם בהגנה הפלסטינית. בנוסף, פעילי הארגון הצטלמו עם הנייה, בצירוף הסמל שלהם, לפחות באירוע אחד נוסף. 
"קואליציית משט החופש" כוללת גם את קרן הסיוע ההומניטארית-אסלאמית IHH, שמקורה בטורקיה וזכורה מכך שעמדה מאחורי משט המרמרה לעזה בשנת 2010. במשט התפרצו הפגנות אלימות, שהובילו למותם של חלק מהפעילים ולפציעתם של חלק מחיילי השייטת שנשלחו להשתלט על הספינה. על אף שהקרן מוגדרת בישראל כארגון טרור, היא נתמכת על ידי נשיא טורקיה ארדואן, שידוע בקשריו היציבים עם ארגון החמאס בעזה.