לאחר עדות נוספת שהתפרסמה הערב (ראשון) נגד חבר הכנסת איתן ברושי, יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי החליט להשעותו מהמפלגה. ״שוחחתי הערב עם ח"כ ברושי והודעתי לו על השעייתו לאלתר מפעילות במפלגה, ודרשתי ממנו לקבל אחריות על מעשיו המבישים ולפרוש מהכנסת. אין לעברייני מין מקום ברחוב או בכנסת", אמר גבאי. במסגרת ההשעיה מפעילותו במפלגה, ברושי לא יוכל להופיע בכנסים, חוגי בית, התכנסויות, עצרות, הפגנות, אירועי בחירות ועוד.



יו"ר האופוזיציה הנכנסת ציפי לבני הגיבה גם היא לפרסום. ״אפס סובלנות לתקיפה מינית. על פי הפרסום, אין לברושי מקום ברשימה ובכנסת", אמרה.



בתגובה לדברי גבאי, עורך דינו של ברושי, עו"ד אילן בומבך, מסר כי מרשו לא מתכוון להתפטר והוא אף יגיש תביעת דיבה. "ח"כ ברושי השתתף בקרבות רבים כמג״ד בגולני וכאיש ציבור כל ימי חייו. כרגע איתן ברושי נערך לקרב חייו. אין לו כל כוונה להתפטר. מוזר ותמוה שמדביקים אליו כינויים איומים ונוראים כתוצאה מתלונה אנונימית שאין קשר בינה לבין האמת. התופעה החברתית של סקילה בכיכר העיר על סמך טענה בדויה אינה מתקבלת על הדעת. המקרה מעולם לא התרחש. כאיש פוליטי צבר ברושי מטבע הדברים גם מתנגדים ועל כן העיתוי אינו מקרי. בכוונתנו להגיש תביעת דיבה כנגד מוציאיה".



כאמור, הערב התפרסמה בחדשות עשר עדות של אישה נוספת על אירוע שהתרחש לפני כ-15 שנה ובו הטריד אותה לכאורה ברושי בעת שהשתתפו השניים בסמינר כאשר ברושי מכהן בראש המועצה האזורית עמק יזרעאל. טענותיה של האישה הגיעו אל יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, שכעת יצטרך להכריע כיצד לנהוג.

"הייתי בפגישה רבת משתתפים שבה נכח איתן ברושי, אז הוא לא היה חבר כנסת, הוא היה ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל", מספרת האישה בעדותה, "כשהגיעה המעלית, עלינו למעלה אל הקומה שהיינו צריכים, שהיינו צריכים לישון בה וכל אחד כמובן לחדרו ואיתן לא נתן לי לצאת מהמעלית ולמעשה תקף אותי כשאני בתוך המעלית ולא נתן לי לצאת תוך כדי שהוא נוגע באיבריי האינטימיים". 
האישה המשיכה וסיפרה כי "אני נדחקת לתוך המעלית ומנסה להדוף אותו, תוך כדי הוא שואל אותי מה יש לי ולמה אני לא זורמת, למה אני עושה עניין, ובעור שיניי הצלחתי, אחרי שהדפתי אותו כמה פעמים, לצאת מדלת המעלית ולברוח. למחרת כבר דיווחתי לממונה שלי". "סמכתי על כל התיאור שלה ועל כל התחושות שלה", סיפר הממונה אליו פנתה המתלוננת וזכר היטב את המקרה, "מבחינתי זה היה סוג של סטייה בלי שום קשר למה שנעשה בפועל. ההתרשמות שלי הייתה שהיא חוותה משהו קשה מאוד". 

דרש התפטרות. גבאי. צילום: מרק ישראל סלם


בשבוע שעבר נעשתה פנייה מחדשות עשר לברושי ובתשובה הוא ענה כי אינו זוכר את המקרה. לקראת הפרסום הערב שלח עורך דינו, אילן בומבך, תגובה בה נכתב כי "תמוה הדבר שעכשיו מועלית טענה על מעשה שאירע כביכול לפני 15 שנה. המקרה מעולם לא התרחש, ח״כ ברושי מעולם לא ביצע שום מעשה של הטרדה. כאיש פוליטי צבר ברושי מטבע הדברים גם מתנגדים ועל כן העיתוי אינו מקרי. בכוונתנו להגיש תביעת דיבה כנגד מוציאיה".

"לעברייני מין מסוגו אין מקום בכנסת ובציבוריות"

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ שלי יחימוביץ, הגיבה לפרסום הנוסף וקראה לברושי להתפטר: ״די היה במעשה המגונה החמור שעשה ברושי בחברת כנסת כדי להביא לסילוקו מהחיים הפוליטיים, ועכשיו קיבלנו הוכחה נוספת לכך. לברושי ולעברייני מין מסוגו אין מקום בכנסת ובציבוריות. אמנם אין דרך כרגע להדיחו נגד רצונו, אך אני קוראת לו להתפטר לאלתר ולהפסיק לבייש אותנו. אעשה כל שביכולתי כדי להפסיק את כהונתו. אם יש נשים נוספות שהטריד בעבר, אני מפצירה בהן להתלונן, או לכל הפחות לפנות אלי ולספר לי על כך".

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, וח"כ מיכל רוזין, לשעבר מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, קוראות גם הן לחבר הכנסת איתן ברושי להסיק את המסקנה הנכונה ולהתפטר מהכנסת, בעקבות חשיפת חדשות עשר: "במקום לאיים בתביעת השתקה הזויה, מוטב היה כי ח"כ ברושי יכיר פומבית במעשיו ויקח אחריות מלאה עליהם. נראה על פניו כי מדובר בהתנהגות שיטתית של הטרדות, ולא יתכן שנבחר ציבור כזה ימשיך בתפקידו. אנו קוראות לאיתן ברושי להתפטר מהכנסת לאלתר".

האירוע שנחשף לפני כשבועיים, בו נגע ברושי בישבנה של חברת סיעתו, חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין, עורר סערה במפלגת האופוזיציה הראשית וגרר נזיפה של ראש המפלגה, אבי גבאי, בחבר הכנסת. התקרית ארעה במהלך סיור שקיימה הסיעה בראשית השבוע לעוטף עזה. גורמים בסיעת המחנה הציוני אמרו כי ח"כ נחמיאס ורבין נסערה לנוכח התקרית שכמוה לא זכורה בכנסת.