ארבעה ילדים קיפחו את חייהם בשרשרת אסונות טרגיים מאז תחילת חופשת הקיץ, שלושה מתוכם בסוף השבוע האחרון בלבד. פעוט בן 3 וילדה בת 10 טבעו למוות במקרים נפרדים, ילדה בת 5 נהרגה מנפילה מגובה מבניין, ונער בן 13 נדרס למוות כשעמד על המדרכה ברחוב. המקרים ממחישים את הסכנות הרבות שעומדות בפני ילדים ופעוטות בזמן החופש הגדול, כאשר אינם במסגרות החינוך.



זירת הנפילה בנתניה. צילום: אלירן אביטל, דוברות מד"א

פעוט בן 3 מבני ברק טבע למוות אמש בצימר בבריכה במושב יבנאל שבגליל התחתון, מותו נקבע לאחר פעולות החייאה ממושכות של צוותי הרפואה. חובשים ופראמדיקים של מד"א הוזעקו למקום האירוע, העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים פוריה הסמוך לטבריה. חוקרי המשטרה פעלו בזירת האירוע על מנת לברר את נסיבותיו.


הבריכה בה טבע הפעוט. צילום: דוברות המשטרה
הבריכה בה טבע הפעוט. צילום: דוברות המשטרה

 

ילדה בת חמש נהרגה אתמול בבוקר לאחר שנפלה מגובה של מספר קומות ברחוב איכילוב בעיר. כוחות ההצלה שהגיעו למקום האירוע איתרו אותה עם פגיעה רב מערכתית, ללא סימני חיים, וקבעו את מותה. 

פרמדיק מד"א רפי שבע, שהגיע למקום האירוע, סיפר כי "מדובר בטרגדיה נוראית. כשהגענו לבניין ראינו את הילדה שוכבת מחוסרת הכרה בחניה, כשהיא סובלת מפציעה קשה מאוד. ביצענו בה מספר בדיקות רפואיות, אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה במקום". 
 
הנער אילון שלו-אמסלם ז"ל בן ה-13 נדרס למוות ביום שישי, בעת שעמד על המדרכה בצומת אבן גבירול- ש"י עגנון בתל אביב. המשטרה חושדת כי הנהג שדרס למוות את אילון נהג בגילופין בעת התאונה הטרגית. הנהג הפוגע, תושב ירושלים בן 23, נסע על פי החשד כשמידת האלכוהול בגופו עולה עד כדי פי שישה מזו המותרת בחוק, כך ציינו אתמול גורמים במשטרה. 
כמו כן, התגלה כי כאשר השוטרים החלו לבצע את בדיקת הינשוף בנהג, הוא שיבש את הבדיקה והכשיל את תוצאותיה. בהמשך סירב הנהג אף לבצע בדיקת דם, ובכך מנע אפשרות לקבל את התוצאה שתקבע את רמת האלכוהול שנמצא בדמו.

איסמהאן אבו חמאד שטבעה בים המלח. צילום: בדאיבות המשפחה
איסמהאן אבו חמאד שטבעה בים המלח. צילום: בדאיבות המשפחה
  
איסמהאן אבו חמאד בת ה-10 נמשתה לפני כשבועיים ללא רוח חיים מהמים בבריכה במלון בים המלח. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי וביצעו בה פעולות החייאה, שבסופן נאלצו לקבוע את מותה. משטרת הנגב פתחה בחקירת נסיבות טביעתה. אבו חמאד, שהייתה אמורה לעלות לכיתה ו׳, היא מכפר דריג׳את של המועצה האזורית אל-קסום והייתה בעיצומה של חופשה משפחתית. 
מיד לאחר האירוע שוטרים הגיעו למקום והחלו במלאכת איסוף הממצאים. תוך התייעצות עם הפרקליטות נפתחה חקירה בחשד לגרימת מוות ברשלנות ועוכבו שישה מעובדי המלון. כמו כן, נוכח האירוע והחשד המיוחס הורתה משטרת ישראל על סגירת הבריכה לצורך חקירה ובדיקת העמידה בדרישות הרישוי.