ח"כ מיכל בירן מהמחנה הציוני ופרקליטו של ח"כ איתן ברושי, עו"ד אילן בומבך, דנו היום (שני) בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM על ההחלטה של יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי, להשעות את ח"כ איתן ברושי. "אני יודעת את הפרטים בפרשה דרך פרסומו של עקיבא נוביק בחדשות עשר", אמרה ח"כ בירן, "דיברתי עם עקיבא בעצמי וזה היה מספיק כדי לשכנע אותי לדרוש מח"כ איתן ברושי להתפטר. אין לו מקום במחנה הציוני".



עוד אמרה כי "בסיבוב הקודם עם ח"כ איילת נחמיאס ורבין זה היה מקרה של הטרדה שובניסטית. הוא לא היה תופח על הישבן של בוז'י הרצוג או של איתן כבל. אני סומכת על חברת הכנסת ורבין. נשים מבינות אם זו מכה קלה בכתף או נגיעה. ח"כ ורבין רואה במקרה כמקטין ואני מסכימה איתה. אינני יודעת לומר מה עבר בראשו אך היא הרגישה מוקטנת ומושפלת שהדבר קרה בציבור ומבחינתי זה מספיק. אני מודה שאז לא קראתי לו להתפטר כי חשבתי על כך שהוא התנצל וח"כ ורבין קיבלה את התנצלותו ולא חושבת שרצוי למחוק אנשים ברגע אחד על מפעל חיים שלם. הסיפור שהתגלה אתמול הוא מסוג אחר לגמרי ואני רואה בזה סדרתיות של מישהו שלא מכבד מספיק את זכותן של נשים על גופן".





"ח"כ שלי יחימוביץ' הייתה הראשונה לקרוא לו להתפטר", הוסיפה, "אני שלא קראתי לו להתפטר אמרתי שזה מעשה חמור. אני סולדת מהטרנד של להרוג אדם ברשתות חברתיות ברגע על מפעל חיים שלם. במצב בו חברת הכנסת ורבין כן קיבלה את התנצלותו לא חשבתי שמקומי לקרוא לו להתפטר. לא תמכתי בו בסיבוב הקודם ואני קוראת לאנשים מבלי קשר למקרה שלא לתמוך בו. אני לא השופטת ואני לא שולחת אותו לכלא אך לנוכח הסדרתיות של העניין ולנוכח הסטנדרטים הגבוהים שמצופה מחבר כנסת ונבחר ציבור לשמש זה לא מתאים שהוא ימשיך כאילו לא קרה דבר. אם זו עלילה הוא צריך להוכיח את חפותו אך לא כחבר כנסת".



ח"כ מיכל בירן הבהירה שח"כ ברושי צריך להתפטר. "לנוכח שני המקרים הללו אני חושבת שעליו להתפטר. הכתם שהוא מטיל על המחנה הציוני הוא לא במקומו. אנחנו סיעה שנלחמת כל כך הרבה נגד הטרדות מיניות ואי אפשר זה יקרה בבית ספרנו", אמרה.



פרקליטו של ח"כ ברושי, עו"ד אילן בומבך הצטרף לשיחה והתייחס להאשמות נגד מרשו. "אני שואב את המידע מפי הלקוח שלי", אמר, "משיחותינו הדברים לא היו ולא נבראו ואני אף נוטה להאמין לו. אנחנו עדים לתלונה כבושה מלפני 15 שנה שלא הוגשה במשטרה עד היום. לא נעשה שום בירור, אילו אכן היה מה שהיה הדעת נותנת שאותו מברר היה ממליץ לפנות למשטרה באופן מיידי אך מרשי לא קיבל שום מכתב, פנייה. התלונה עצמה היא אנונימית. כשעקיבא נוביק פנה אליי בבקשה לתגובתי שאלתי אותו מי המתלוננת והוא סירב לומר לי, זה לא ראוי ולא תקין. במהלך פנייתו ביקשתי את הדברים בכתב והוא סיפר לי על מקרה מעלית בו מרשי לכאורה נגע במתלוננת באיברים מוצנעים. בשידור עצמו בחדשות עשר הוצגה גרסה מתפתחת. אולי המתלוננת הזו משנה את גרסתה?".


 


"אנחנו חייבים ורשאים לדעת במי מדובר כדי שמרשי יוכל להתגונן", הוסיף, "איתן ברושי לא יודע במי מדובר. זו תלונה אנונימית בערוץ עשר שכבר מובילה לריב גדול במחנה הציוני על מי הראשון שיפציע שצריך להשעות אותו. זה חמור מאוד. הם לא מבינים א'-ב' של מנהל תקין. כל אדם צריך יהיו לו סטנדרטים גבוהים אך יש לשמוע את גרסתו של האדם קודם".



בתגובה לשאלה האם לדעתו מישהו מפעיל את המתלוננת ענה עו"ד בומבך כי "בוודאי. חד משמעית כן. אני מייצג הרבה מאוד אנשי ציבור גם בסיטואציות כאלה וגם בסיטואציות אחרות. אנחנו לא תמימים. יש נשים שמופעלות ורבים מתפטרים בגלל תלונות אנונימיות ואחרי התפטרותם מתברר שאין תלונה במשטרה ואם יש תלונה היא לא מבשילה לכתב אישום. היו מקרים שייצגתי בעבר בהם חברי כנסת נותרו בתפקידם למרות ההאשמות כנגדם ונלחמו על מה שצריך להילחם. אין שום סיבה שיתלהמו נגדם כמו שאנחנו רואים כאן. גבאי שהגיע למפלגה צריך לקרוא את החוקה שלה, כללי היסוד הם לעשות שימוע לבן אדם, לא משעים אדם על תלונה אנונימית בערוץ עשר".



עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן