ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) פנה היום (שני) באמצעות עורך דינו ליו"ר מפלגתו אבי גבאי, בדרישה לחזור בו מהשעייתו של ברושי ומהתבטאויותיו בנושא. "הנך נדרש לפרסם מיידית הודעה, גם באמצעות יישומון "טוויטר", שבה תחזור בך מהודעת ההשעיה לאלתר ותתנצל בפני מרשי על פעולה חפוזה ונמהרת, שנעשתה בחוסר סמכות", כתב ברושי.  
עוד נכתב כי "היה ולא תעשה כן עד לשעה 21:00 היום, ייאלץ מרשי לנקוט נגדך הליכים משפטיים במוסדות המפלגה, וזאת מעבר לנזקים שכבר גרמת לו במעשיך ובמילותיך". הפרשה החלה לאחר שאתמול פורסם בחדשות עשר על עדותה של מתלוננת נגד ברושי בגין אירוע שהתרחש לדבריה לפני 15 שנה, בו היא טוענת כי ברושי הטריד אותה מינית בעת שהשתתפו השניים בסמינר כאשר ברושי מכהן בראש המועצה האזורית עמק יזרעאל. 

"הייתי בפגישה רבת משתתפים שבה נכח איתן ברושי, אז הוא לא היה חבר כנסת, הוא היה ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל", מספרת האישה בעדותה, "כשהגיעה המעלית, עלינו למעלה אל הקומה שהיינו צריכים, שהיינו צריכים לישון בה וכל אחד כמובן לחדרו ואיתן לא נתן לי לצאת מהמעלית ולמעשה תקף אותי כשאני בתוך המעלית ולא נתן לי לצאת תוך כדי שהוא נוגע באיבריי האינטימיים". 
 
האישה המשיכה וסיפרה כי "אני נדחקת לתוך המעלית ומנסה להדוף אותו, תוך כדי הוא שואל אותי מה יש לי ולמה אני לא זורמת, למה אני עושה עניין, ובעור שיניי הצלחתי, אחרי שהדפתי אותו כמה פעמים, לצאת מדלת המעלית ולברוח. למחרת כבר דיווחתי לממונה שלי". 

ח"כ מיכל בירן מהמחנה הציוני ופרקליטו של ח"כ איתן ברושי, עו"ד אילן בומבך, דנו הבוקר בתוכניתה של אילה חסון ב-103FM על ההחלטה של גבאי, להשעות את ברושי. "אני יודעת את הפרטים בפרשה דרך פרסומו של עקיבא נוביק בחדשות עשר", אמרה ח"כ בירן, "דיברתי עם עקיבא בעצמי וזה היה מספיק כדי לשכנע אותי לדרוש מח"כ איתן ברושי להתפטר. אין לו מקום במחנה הציוני".


 

עוד אמרה כי "בסיבוב הקודם עם ח"כ איילת נחמיאס ורבין זה היה מקרה של הטרדה שובניסטית. הוא לא היה תופח על הישבן של בוז'י הרצוג או של איתן כבל. אני סומכת על חברת הכנסת ורבין. נשים מבינות אם זו מכה קלה בכתף או נגיעה. ח"כ ורבין רואה במקרה כמקטין ואני מסכימה איתה. אינני יודעת לומר מה עבר בראשו אך היא הרגישה מוקטנת ומושפלת שהדבר קרה בציבור ומבחינתי זה מספיק. אני מודה שאז לא קראתי לו להתפטר כי חשבתי על כך שהוא התנצל וח"כ ורבין קיבלה את התנצלותו ולא חושבת שרצוי למחוק אנשים ברגע אחד על מפעל חיים שלם. הסיפור שהתגלה אתמול הוא מסוג אחר לגמרי ואני רואה בזה סדרתיות של מישהו שלא מכבד מספיק את זכותן של נשים על גופן".

פרקליטו של ח"כ ברושי, עו"ד אילן בומבך הצטרף לשיחה והתייחס להאשמות נגד מרשו. "אני שואב את המידע מפי הלקוח שלי", אמר, "משיחותינו הדברים לא היו ולא נבראו ואני אף נוטה להאמין לו. אנחנו עדים לתלונה כבושה מלפני 15 שנה שלא הוגשה במשטרה עד היום. לא נעשה שום בירור, אילו אכן היה מה שהיה הדעת נותנת שאותו מברר היה ממליץ לפנות למשטרה באופן מיידי אך מרשי לא קיבל שום מכתב, פנייה. התלונה עצמה היא אנונימית. כשעקיבא נוביק פנה אליי בבקשה לתגובתי שאלתי אותו מי המתלוננת והוא סירב לומר לי, זה לא ראוי ולא תקין. במהלך פנייתו ביקשתי את הדברים בכתב והוא סיפר לי על מקרה מעלית בו מרשי לכאורה נגע במתלוננת באיברים מוצנעים. בשידור עצמו בחדשות עשר הוצגה גרסה מתפתחת. אולי המתלוננת הזו משנה את גרסתה?".
  
בתגובה לשאלה האם לדעתו מישהו מפעיל את המתלוננת ענה עו"ד בומבך כי "בוודאי. חד משמעית כן. אני מייצג הרבה מאוד אנשי ציבור גם בסיטואציות כאלה וגם בסיטואציות אחרות. אנחנו לא תמימים. יש נשים שמופעלות ורבים מתפטרים בגלל תלונות אנונימיות ואחרי התפטרותם מתברר שאין תלונה במשטרה ואם יש תלונה היא לא מבשילה לכתב אישום. היו מקרים שייצגתי בעבר בהם חברי כנסת נותרו בתפקידם למרות ההאשמות כנגדם ונלחמו על מה שצריך להילחם. אין שום סיבה שיתלהמו נגדם כמו שאנחנו רואים כאן. גבאי שהגיע למפלגה צריך לקרוא את החוקה שלה, כללי היסוד הם לעשות שימוע לבן אדם, לא משעים אדם על תלונה אנונימית בערוץ עשר".