נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס היום (שני) לחוק הלאום מעורר המחלוקת במהלך כינוס המנכ"לים השנתי של מיזם קולקטיב אימפקט באולם הספורט ביישוב כסייפה שבנגב, שעסק בשילובם של הערבים בשוק העבודה. "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית, בדיבור אחד. המשוואה החכמה, העדינה והרגישה הזאת היא סוד הקיום וסוד ההצלחה של מדינת ישראל, יהודית ודמוקרטית. זהו הבסיס החוקתי והערכי שעליו עומד כל המפעל הציוני האדיר הזה שנקרא מדינת ישראל",  אמר ריבלין.



"אנחנו לא יכולים ולא רוצים להפר את המשוואה הזאת. יש לנו אחריות מלאה כלפי כל צעירי הארץ הזאת, יהודים ולא יהודים כאחד, לא רק לאפשר להם הזדמנות שווה להגשים את החלום שלהם, אלא גם הזדמנות להרגיש חלק, להרגיש שייכים, להרגיש שמדינת ישראל היא בית", אמר נשיא המדינה. במהלך סיור שערך לפני המפגש אמר הנשיא: ״אעשה כל מה שביכולתי כאזרח מדינת ישראל שנולד למדינה הזאת של הגשמת חלום של העם שלי ושל התנועה הציונית שאני הייתי שייך אליה, לקיים כאן באמת בית למדינת ישראל שבו שותפים כולם". 



"מדינה בה שותפים כולם". ריבלין. צילום: מרק ישראל סלם
"מדינה בה שותפים כולם". ריבלין. צילום: מרק ישראל סלם


בכינוס הגישו מנכ"לי חברות גדולות במשק לנשיא את דוחות העמידה ביעדים בכל הנוגע לשילוב איכותי וקידום של עובדים ערבים בחברותיהם. כמו כן החברות חשפו תכניות ואתגרים לעתיד אשר יעידו על גודל ועוצמת השינוי שמתחולל במשק בעקבות התהליך.

"יחסי יהודים וערבים בישראל הם בוודאי לא נושא שקל לגשת אליו כשאתה מנהל חברה עסקית", אמר הנשיא בדבריו לראשי החברות הגדולות עימם נפגש והוסיף: "לכם המנהיגים העסקיים היושבים כאן בחדר, יש אומץ. יש לכם יכולת הנהגה. יכולת להשתנות, להיות ראש החץ שמוביל תהליך חברתי וכלכלי חיוני למדינת ישראל, ולעזור גם לאחרים להשתנות. אתם עושים את הדבר הנכון לחברות שלכם, אבל אתם גם עושים את הדבר הנכון למדינת ישראל, לעתיד המשותף של כולנו פה. לקבל תמיכה וליווי, להציב יעדים ולמדוד את השינוי אלו דברים שלא כל מנהל מוכן לעשות. אתם עושים זאת במחויבות מעוררת השראה ותקווה ואני גאה שיש לנו מנהיגים כמוכם בכלכלה הישראלית. אני רואה שיש כאן עשייה שאיננה הצהרתית, אלא עשיה אמיתית שמורגשת היטב בכל הדרגים". 
ראשי החברות הציגו לנשיא גידול של 58% בשילוב עובדים ערבים בחברותיהם הגידול במספר המועסקים הינו פרי פעילות מתמשכת של מיזם קולקטיב אימפקט וראשי החברות בשיתוף עם "תקווה ישראלית" - תכנית הדגל שמוביל נשיא המדינה. בכינוס המנכ"לים השנתי של המיזם הציגו המנכ״לים בפני נשיא המדינה את פעילותם לשילוב ערבים בשנה האחרונה ואת יעדיהם לשנה הבאה, בשאיפה לעודד השמות נוספות מהחברה הבדואית.
תקווה ישראלית היא תכנית הדגל של נשיא המדינה לחיזוק הממלכתיות ולביסוס השותפות בין ארבעת המגזרים המרכזיים המרכיבים את החברה הישראלית. תקווה ישראלית פועלת לקידום השתלבות איכותית של כלל המגזרים, ויצירת שיתופי פעולה ביניהם בתחומי מפתח חברתיים וכלכליים, ובראשם החינוך, האקדמיה, התעסוקה, הספורט והשלטון המקומי.