יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי. דחה הערב (שני) את האולטימטום שהציב בפניו ח"כ איתן ברושי ובו דרש ממנו להתנצל על שכינה אותו "עבריין מין'' או שיתבע אותו על הוצאת דיבה בסך 300 אלף שקל. לדברי גבאי: "מרחב ציבורי בטוח ומוגן לנשים היא מטרה שנמשיך להילחם עליה. ניסיונות הפחדה לא ישפיעו בעניין".

עורך דינו של ברושי, אילן בומבך, אמר בתגובה: "צר לנו שיו"ר מפלגת העבודה מר אבי גבאי בחר שלא לרדת מהעץ הגבוה עליו טיפס, ולא התנצל בפני ח"כ איתן ברושי על שכינה אותו "עבריין מין". כמובטח וכאמור במכתב שנשלח מוקדם יותר למר גבאי, ביממה הקרובה תוגש  תביעת דיבה בגין הוצאת לשון הרע כנגד אבי גבאי".

ברושי פנה היום באמצעות עורך דינו לגבאי, בדרישה לחזור בו מהשעייתו של ברושי ומהתבטאויותיו בנושא. "הנך נדרש לפרסם מיידית הודעה, גם באמצעות יישומון "טוויטר", שבה תחזור בך מהודעת ההשעיה לאלתר ותתנצל בפני מרשי על פעולה חפוזה ונמהרת, שנעשתה בחוסר סמכות", כתב ברושי. עוד נכתב כי "היה ולא תעשה כן עד לשעה 21:00 היום, ייאלץ מרשי לנקוט נגדך הליכים משפטיים במוסדות המפלגה, וזאת מעבר לנזקים שכבר גרמת לו במעשיך ובמילותיך".



עו"ד בומבך, אמר מוקדם יותר לחברת החדשות: "הסטנדרט הוא לא מספר תלונות אלא איכות התלונות. האם מדובר בתלונה רצינית, שאכן נמצאת ראויה, שאתה בדקת את האיכות שלה, או שסתם ראית תלונה, ראית נייר, ראית דיו, גמרנו. זה מספיק בשביל להשעות אדם? אני חושב שמצופה מראש מפלגה, לבדוק את העובדות ולקיים שימוע כהלכתו". בכירים במחנה הציוני הודו בפני חברת החדשות כי הם חשים לא בנוח עם הדרך שבה התנהלו הדברים עוד לפני שהתבררו החשדות נגד ברושי, אך כולם יישרו קו בניסיון לשדר אפס סובלנות נגד הטרדות מיניות.

מוקדם יותר דווח כי במרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית התקבלו לאחרונה עדויות על אירועים נוספים של הטרדה מינית לכאורה מצידו של ח"כ ברושי. לא ברור בכמה נשים מדובר, אולם מדיווחי איגוד מרכזי הסיוע עולה כי העבירות מיוחסות לתקופה הנוכחית, בה הוא משמש כבר כחבר כנסת. הפרשה החלה לאחר שאתמול פורסם בחדשות עשר על עדותה של מתלוננת נגד ברושי בגין אירוע שהתרחש לדבריה לפני 15 שנה, בו היא טוענת כי ברושי הטריד אותה מינית בעת שהשתתפו השניים בסמינר כאשר ברושי מכהן בראש המועצה האזורית עמק יזרעאל. 

"הייתי בפגישה רבת משתתפים שבה נכח איתן ברושי, אז הוא לא היה חבר כנסת, הוא היה ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל", מספרת האישה בעדותה, "כשהגיעה המעלית, עלינו למעלה אל הקומה שהיינו צריכים, שהיינו צריכים לישון בה וכל אחד כמובן לחדרו ואיתן לא נתן לי לצאת מהמעלית ולמעשה תקף אותי כשאני בתוך המעלית ולא נתן לי לצאת תוך כדי שהוא נוגע באיבריי האינטימיים". 
 
 איילת נחמיאס ורבין. צילום: מרק ישראל סלם
איילת נחמיאס ורבין. צילום: מרק ישראל סלם


האישה המשיכה וסיפרה כי "אני נדחקת לתוך המעלית ומנסה להדוף אותו, תוך כדי הוא שואל אותי מה יש לי ולמה אני לא זורמת, למה אני עושה עניין, ובעור שיניי הצלחתי, אחרי שהדפתי אותו כמה פעמים, לצאת מדלת המעלית ולברוח. למחרת כבר דיווחתי לממונה שלי". 

גורם המקורב אישית לעדה שהתראיינה בחדשות עשר על ההטרדה המינית שחוותה מברושי לפני 15 שנה, וסייע לה אומר למעריב: "האולטימטום של ברושי לגבאי מגוחך. אף תביעה שלו על לשון הרע לא תחזיק מים בבית משפט. יש כאן מקרה מוחשי ואמיתי שקרה לאישה כנה, אמינה ואמיתית ולא פרי דמיונו של אבי גבאי. ביחד עם המעשה המגונה כלפי חברת סיעתו זה מספיק כדי לדרוש מברושי להתפטר מהכנסת ולכנותו עבריין מין. לא כל עבריין מין הוא עבריין מין מורשע וכשמדובר בנבחר ציבור זה בכלל לא חשוב".
 
לפני כשבועיים נחשף כי ברושי נגע בישבנה של חברת סיעתו, חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין. האירוע עורר סערה במפלגת האופוזיציה הראשית וגרר נזיפה של גבאי, בחבר הכנסת. התקרית ארעה במהלך סיור שקיימה הסיעה בראשית השבוע לעוטף עזה. גורמים בסיעת המחנה הציוני אמרו כי ח"כ נחמיאס ורבין נסערה לנוכח התקרית שכמוה לא זכורה בכנסת.

לאחר חשיפת המקרה אמרה ורבין כי "הוא סובב לי את הגב במקום להתנצל בפני". מלבד זאת, סיפרה: "הייתי בהלם אמיתי, הוא נגע בי באופן לא ראוי, מקטין ופוגעני".