לאחר שאלפים הפגינו מחוץ לבית ראש הממשלה בירושלים בדרישה לחדש את העלאת יהודי אתיופיה לישראל, העביר אמש מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הודעה דרמטית לבכירי העדה, לפיה העלייה תימשך. לפי ברוורמן, בשבועות הקרובים תצא הצהרה מסודרת בנושא על פי החלטת הממשלה מספר 716 משנת 2015.



המחאה של יהודי אתיופיה. קרדיט: מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה

הצעד של מזכיר הממשלה מגיע לאחר הפגנה גדולה במיוחד שהתקיימה מחוץ למשרד ראש הממשלה בירושלים שלשום, בה לקחו חלק אלפים. בקריאות "ביבי! הבטחת, תקיים!" מחו בני העדה האתיופית על אי קיום ההחלטה המדוברת בדבר העלאת 8,000 ממתינים המאושרים לעלייה.



להפגנה הגיעו גם חברי כנסת, רבנים ואזרחים שותפים במאבק הלאומי של האתיופים. בגונדר באתיופיה קיימו ביום ראשון עצרת תפילה מיוחדת להעלאתם של אלה הממתינים במחנות המעבר.



כזכור, 70 חברי כנסת חתמו בשבוע שעבר על עצומה הדורשת מראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להעלאתם המיידית של כל הממתינים לעלייה באתיופיה, 8,000 במספר, כפי שאישרה החלטת הממשלה ב־2015. העצומה, שיזם חבר הכנסת ד"ר אברהם נגוסה (הליכוד), יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, מיועדת להפצה גם לכלי התקשורת בארה"ב.



מדובר בעצומה שחתומים בה ח"כים ממרבית הסיעות, ובראשם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם (הליכוד). בעצם, להוציא את הח"כים החרדים והערבים ואת השרים המנועים מלחתום על עצומות, מכילה העצומה הנוכחית את חתימתם של כל שאר חברי הכנסת. כדי להזים את השמועות על התנגדות לעליית הממתינים בקרב העדה האתיופית בישראל, שלחו הרב יוסף אדנה, הרב הראשי האתיופי וקייסים בכירים בעדה, בהם קייס הקייסים ברקו טגניה, מכתב בקשה משלהם לנתניהו להעלאת שארית היהודים באתיופיה.