סוכנויות ריגול אמריקאיות גילו סימנים לכך שקוריאה הצפונית בונה טילים בליסטיים חדשים, באותו מפעל בו הופקו הטילים הבליסטיים הבין יבשתיים הראשונים, המסוגלים להגיע עד ארצות הברית, כך דווח בוושינגטון פוסט הלילה (שלישי). בעדויות חדשות שהושגו, הכוללות צילומי לוויין מהשבועות האחרונים, ישנם סימנים לכך שעבודת בנייה מתבצעת באחד ממכוני המחקר הגדולים בפאתי פיונגיאנג.



תיעוד זה מעיד כי קוריאה הצפונית ממשיכה בפעולות נשק גרעיני, זאת שבועות לאחר שהצהיר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי "קוריאה כבר לא מהווה איום גרעיני". 

כמו כן, ישנם גילויים אחרונים על מתקן סודי נוסף של קוריאה הצפונית, הנועד להעשרת אורניום. מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, הודה בשבוע שעבר כי מפעלי קוריאה הצפונית ממשיכים לייצר נשק גרעיני, אך סירב להגיד האם הם בונים טילים חדשים. 

תמונות לווין של מפעל לייצור טילים בקוריאה הצפונית. צילום: רויטרס


במהלך מפגש הפסגה שהתקיים לפני כחודשיים התחייב המנהיג הקוריאני לפעול לקראת התפרקות מנשק גרעיני של מדינתו. בהתאם עשתה המדינה מספר מהלכים אשר אותתו על הכוונה להתפרק מנשק. 

כאמור, המפעל הפיק שני טילים מסוג הוואסונג-15, הראשונים עם טווח מוכח אשר יכול לפגוע בחוף המזרחי של ארה"ב. הסימנים הנוכחים מצביעים על כך שמתבצעת עבודה בלתי מפסקת במפעל. "אנחנו רואים אותם הולכים לעבודה, בדיוק כפי שבעבר", אמר בכיר בארה"ב. "המקום פעיל, אנחנו רואים מכולות הובלה וכלי רכב שבאים והולכים", אמר ג'פרי לואיס, מנהל התכנית למניעת תפוצת נשק במזרח אסיה. 

המפגש בין טראמפ לקים. צילום: רויטרס