ח"כ איתן ברושי (המחנה הציוני) מתכוון להגיש תביעת דיבה נגד יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי על סך 300 אלף שקל. זאת, לאחר שברושי דחה את הקריאות להתפטרותו מהכנסת ואף הציב אולטימטום לגבאי, לבטל את השעייתו מהמפלגה ולהתנצל בפניו על שכינה אותו "עבריין מין". עו"ד אילן בומבך, פרקליטו של ברושי, התראיין היום (שלישי) ל-103FM ולכאן ב' והבהיר כי "התביעה נגד אבי גבאי תוגש היום, והיא תהיה מנוסחת היטב". "בניגוד לאבי גבאי, אצלי יש תהליך הבשלה איטי יותר, אני בודק שהכל יהיה מדויק, ואני לא רץ בבוקר להגיש תביעה. עד 21:00 לא קיבלתי התנצלות, אז אנחנו מתחילים להכין את התביעה", הוסיף.



כאמור, גבאי התעלם מהאולטימטום, שפג אמש בשעה 21:00, וסירב להתנצל ולחזור בו. בהודעה קצרה שפרסם אמר גבאי: "מרחב ציבורי בטוח ומוגן לנשים הוא מטרה שנמשיך להילחם עליה. ניסיונות הפחדה לא ישפיעו בעניין". 

זאת לא תביעה שתתברר עד הסוף נכון? לא תרצו שהתובעת תגיע ותספר לשופט מה עשה לה ברושי
"אני לא מהמר", אמר עו"ד בומבך, "אני פועל בהיגיון. להפך, אני מעוניין שהיא תגיע לחקירה כזאת. כרגע יש לי רק חקירה שהיא ניהלה בערוץ 10, במעמד צד אחד. לא חקרתי אותה חקירה נגדית. רואים שהם עשו חזרות והיא באה מאוד מוכנה, אבל לא מספיק מוכנה. הוא שאל אותה כמה שאלות, שאני באוזניי ראיתי שהן מוזמנות". 
 
"לי אין בעיה שיהיה משפט. תן לי לנהל את החקירה הנגדית שלי, יש לי כמה שאלות. אם זה היה במעלית, במשך כמה זמן זה קרה, איך אפשר שזה יקרה פיזית במעלית, באיזה מקום, באיזה מבנה. צריך לזכור שבתקופה ההיא, איתן ברושי היה שם במסגרת קורס שנמשך שנה. הוא היה חלק מהקורס, שהיה עם ארגון "הג'וינט" ועם נציבות שירות המדינה". 
 
מה היה צריך לקרות אם זה קרה?
"הוא היה צריך להיות מסולק בבעיטה, ולא לחזור. מה שקרה הוא שאיתן ברושי, לאור הצטיינותו, קיבל לנהל את התרגיל המסכם של הקורס, האם יעלה על הדעת שאדם שמישהו העיר לו על משהו והיה מקבל את זה?"
 
הרים טלפון לממונה, ששמע את התלונה
"הוא זוכר את האירוע. זאת היתה שיחת מסדרון. מה הוא עשה עם זה? היתה קלדנית".
 
האם זאת היתה הערת מסדרון. האם היה פרוטוקול? 
"אומרים שהממונה זוכר את האירוע, אני נוטה לפקפק בזיכרונו. הוא לא היה "אירוע הנטען, הוא רק אמר שמישהו אמר לו על זה, לאחר שהיא אמרה לו. היא מתייחסת באופן רציני, מקסימום דברי עם ברושי, זה אדם שהוא ממונה, אדם בכיר. נראה לך שהוא זוכר?"

למה היא מתלוננת?
"אם הייתי יודע מי זאת האישה הזאת, הייתי מעביר את הכל והייתי יכול להתחיל ולחקור אותה". האירוע הזה לא היה ולא נברא, מעולם לא דחף. אני שם פס על אנשים שחורצים דין מהר. אנשים אחרים באים ומכפישים את השם. קראו לאיתן ברושי עבריין מין, הדברים האלה פשוט שקריים".

יחימוביץ': "מתקפה פרועה ומכוערת"

ח"כ שלי יחימוביץ הגיבה לדבריו של בומבך ואמרה: "המתקפה הפרועה והמכוערת של ח"כ ברושי באמצעות פרקליטו על האישה שהותקפה על ידו, מדגימה היטב מדוע רוב הנשים עדיין פוחדות להתלונן. היא כוללת את כל הקלישאות האפלות של העולם הישן של הטלת דופי בקורבן ובמניעיו. אני קוראת לנשים שנפגעו ע"י ברושי לא לחשוש, ועומדת לרשותן באופן אישי. אם מישהו עוד פיקפק בכך שברושי צריך ללכת הביתה, באה המתקפה האלימה הזאת והוכיחה מדוע אסור לו להישאר עוד רגע אחד בזירה הציבורית".

"מתקפה פרועה". יחימוביץ'. צילום: פלאש 90

כזכור, שלשום פורסמה בערוץ 10 תלונה אנונימית של אישה, שטענה כי ברושי הטריד אותה מינית לפני 15 שנה, בהיותו ראש מועצה בעמק יזרעאל. 
בעקבות הפרסום הודיע גבאי, השוהה בחופשה פרטית במרוקו, כי הוא משעה את ח"כ ברושי מכל פעילות במפלגה וקרא לו להתפטר מהכנסת. "‏שוחחתי עם ח"כ ברושי. הודעתי לו על השעייתו לאלתר מפעילות במפלגה, דרשתי ממנו לקבל אחריות על מעשיו המבישים ולפרוש מהכנסת. אין לעברייני מין מקום ברחוב או בכנסת", כתב גבאי.
 
אמש התראיינה המתלוננת נגד ברושי בעילום שם לערוץ 10 ואמרה כי החליטה להתלונן לאחר שצפתה בטלוויזיה בדיווח על הנגיעה של ח"כ ברושי בח"כ איילת נחמיאס ורבין. "פשוט קפאתי. הסיטואציה הזאת חזרה אלי בפלשבק. אמרתי לעצמי שאם ברושי מרשה לעצמו כך להמשיך ולהטריד אני חייבת לעשות מעשה", אמרה.
 
היא שחזרה את ההטרדה המינית לכאורה מלפני 15 שנה ואמרה כי היא משוכנעת שברושי זוכר היטב את המקרה. עוד אמרה כי קמפיין ME TOO# נתן לה את האומץ להתלונן. התלונה מצטרפת למקרה אחר, שבו נגע ח"כ ברושי בישבנה של חברת סיעתו ח"כ איילת נחמיאס ורבין במהלך סיור של המחנה הציוני בדרום. על מקרה זה התנצל ברושי בפניה וננזף בידי גבאי.
 
מרגע הפרסום קראו חברות וחברי כנסת במחנה הציוני לברושי שיתפטר לאלתר מהכנסת. יו"ר הסיעה יואל חסון אף הודיע כי יפעל להדיח את ברושי מכל פעילות פרלמנטרית. אלא שברושי, הטוען כי המקרה שעליו דווח לא היה ולא נברא, דוחה את כל הדרישות ומשיב מלחמה כאמור.