עזב את הבית 15 דקות לפני:שריפות הענק בקליפורניה גבו עד כה את חייהם של שישה בני אדם, ביניהם אמילי בת ה-4, ג'יימס בן ה-5 וסבתא רבא שלהם, מלודי, שנשרפו חיים בעת ששהו בביתם. לפחות 19 בני אדם עדיין נעדרים במחוז שאסטה, לאחר שהרוחות המשתנות, הדלק היבש והאדמה התלולה סייעו לאש המפלצתית לכלות יותר מ-103,000 דונם. 



האש המשתוללת בצפון קליפורניה היא כל כך חזקה, עד שהיא יוצרת מערכת מזג אוויר משלה, עם רוחות חזקות משתנות, מה שמקשה על המומחים לחזות באיזו דרך הלהבות יתפשטו. השטח שהאש שרפה עד כה גדול יותר משטחה של דנוור כולה, כאשר מעל ל-1,000 מבנים נהרסו כליל או נפגעו, ועוד 25,000 נמצאים בסיכון, מה שהופך את השריפה לאחת מ-10 הגדולות ביותר שפרצו במדינה. 12,000 לוחמי אש נאבקים על מנת לכבות את הלהבות, אולם עד כה אין צפי למתי תושג שליטה על הלהבות.



אד בלדסו, בעלה של מלודי וסבא רבא של ג'יימס ואמילי, ניסה להגיע אליהם ולחלצם ללא הצלחה, תוך שהוא נמצא איתם על קו הטלפון. הוא סיפר כי "יצאתי מהבית והם רצו ללכת איתי, אבל לא לקחתי אותם כיוון שאין מזגן במשאית הארורה שלי. אמרתי להם שכל כך חם בחוץ, שעדיף שיישארו בבית עם סבתם ואני מיד אחזור".



 
15 דקות לאחר שאד עזב את הבית, אשתו התקשרה אליו וביקשה שיחזור בדחיפות, כיוון שהאש מתקרבת לבית. הוא ניסה לחזור, אולם הכבישים היו חסומים והוא חש חסר אונים.
בלדסו סיפר בדמעות כי "דיברתי עם הנין הקטן שלי בטלפון, והוא אמר לי 'סבא, בבקשה, אתה חייב לבוא לעזור לנו. האש ממש בדלת, אתה חייב לבוא'. עניתי לו שאני קרוב אליו, מנסה להגיע אליהם, רק תחזיקו מעמד וסבא יבוא".
"יכולתי לשמוע אותם בזמן שהאש השתוללה", אמר בכאב. "אמילי צעקה שהיא אוהבת אותי, ואשתי ביקשה מג'יימס הקטן שיגיד לי שהיא אוהבת אותי בכל ליבה. היא עטפה את הילדים בשמיכות רטובות ורכנה מעליהם. הם שכבו שם עד שהאש לקחה אותם".
"לא קיבלנו שום בקשה לפינוי, אף מילה", אמר בלדסו. "אף אחד לא אמר לנו כלום. הייתי אמור להיות שם איתם, הייתי צריך למות איתם שם. הם כל כך חשובים לי". למרות זאת, המשטרה טוענת כי בבתים הסמוכים לביתו של בלדסו כן התקבלו אזהרות פינוי, וחוקרת האם ומדוע הוא לא קיבל אחת כזו.