יממה לפני תום המועד להפקדת ערבות לאירוויזיון, בסך 12 מיליון יורו, פנה התאגיד בדחיפות לאיגוד השידור האירופי בבקשה לדחיית המועד. באיגוד הסכימו לארכה של שבועיים, עד ה-14.8 תוך הבהרה כי מדובר במועד קריטי להמשך התהליך.

במכתב דחוף לשר התקשורת, איוב קרא, מבהיר יו"ר התאגיד, גיל עומר,  כי אין באפשרות התאגיד להעמיד ערבות זו, כמו גם את תקציב ההפקה כולה, ללא תמיכת המדינה מאחר והדבר מהווה סכנה קיומית לתאגיד ועלול להוביל לגרעון תקציבי לא חוקי שיחזיר את השידור הציבורי לתחלואי העבר. במכתב מבקש היו"ר למצוא פתרון שיאפשר את קיום התחרות בישראל ומציין, שוב, כי מדובר בהזדמנות פז לחשוף את פניה היפים של ישראל לעולם כולו והעצמת תדמיתה החיובית.
"אם הערבות תחולט, נמצא עצמנו בגרעון תקציבי שלא נוכל לכסות ושמשמעויותיו חמורות ביותר", כותב עומר לשר קרא, "מצב שכזה אסור מבחינה חוקית ועלול אף להחזיר את השידור הציבורי לתחלואי העבר". 

 

עוד טוען יו"ר התאגיד, כי לא די במציאת פתרון נקודתי למימון ההערבות, אלא יש לכרוכך זאת בפתרון מימוני לכלל הפקת האירוויזיון. עומר מזהיר כי התאגיד עלול למצוא עצמו במצב שלא יוכל לעמוד במחויבותיו כלפי ה-EBU, וכספי הערבות, העומדים על עשרות מיליוני שקלים, עלולים לרדת לטמיון. "תקציב התאגיד, הנמוך משמעותית מזה שהיה לרשות השידור, לא יכול בשום אופן לספוג את העמדת הערבות ו\או הפקת האירוויזון".
לסיום כותב גיל עומר כי, למרות שתחרות הזמר האירופית היא הדמנות לחשוף את פניה היפים של ישראל לעולם כולו ולהעצים את תדמית החיובית, "אין באפשרותנו לאשר מהלך שיחשוף את התאגיד לגרעון תקציבי, המנוגד לחוק ומעמיד בסיכון את קיומו".