עומד מאחוריה: יו"ר הרשימה הערבית המשותפת, ח"כ איימן עודה, ביקר אתמול את הנערה הפלסטינית עהד תמימי לאחר שחרורה מהכלא הישראלי בו שהתה בעקבות סרטון בו תועדה כשהיא מכה חייל. בהמשך, התפרסם סרטון נוסף שלה, בו היא נראית תומכת בפיגועי התאבדות כנגד חיילים. עודה דיבר הבוקר (שלישי) בתכנית הרדיו של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב' ואמר כי "איך אפשר להתנגד לכיבוש? יש אנשים שאומרים שכל מה שפלסטיני עושה הוא לא לגיטימי, גם לדבר באו"ם זה לא בסדר, זה טרור דיפלומטי. תמימי היא בחורה מעולה ואני מצדד במעשה שלה". לדבריו, "היא קטינה, כל חייה ראתה אנשים חמושים מכף רגל עד ראש, והיא בסך הכל נתנה סטירה לחייל. זו התנגדות לגיטימית".


בכתב אישום כתוב שהיא גם זרקה אבן על חייל.


"אז מה. החייל נמצא שם חמוש, חזק, מאז 67' ועד עכשיו יש 30,000 הרוגים פלסטינים. אני מצדד בתמימי במאבקה נגד הכיבוש, היא הפכה לסמל נגדו. אני מקווה שהיא תמשיך במאבקה ואני מקווה שכל העם הפלסטיני ייצא נגד הכיבוש הארור הזה. אנחנו רוצים לחיות במקום של צדק ושלום".



סרטון שהופץ ברשת מראה שהיא קוראת לבצע פיגועי דקירה והתאבדות.
"יש לי עמדה ברורה מאוד, נגד פגיעה באזרחים. אבל, המעשה שלה, שהיא נתנה סטירה או כאפה, זה שטויות. לא ראיתי את הסרטון ואני לא בטוח שהוא נכון. אגב, אם זה נכון, אני אשמח לפגוש אותה שוב ולהגיד לה את דעתי על זה". 



זה סרטון שרץ ברשת הרבה זמן, לא התכוננת לשיחה עם תמימי?
"מה שהיא עשתה בכלא ולמה היא ישבה בו אני יודע, ואני תומך בה חד וחלק. גם האמנות הבינלאומיות תומכות בה, כל אדם נאור יגיד לך שזו דרך להתנגד לכיבוש של 50 שנים. אבל, זה לא נכון לגבי התאבדות ופגיעה באזרחים".



אתה עושה הפרדה בין פיגוע התאבדות נגד אזרחים לבין פיגוע נגד חיילים?
"אני בן אדם, ואני רואה גם את האדם שמאחורי המדים. כל אדם הוא עולם ומלואו ויש לו אבא ואמא. אבל, הדבר העיקרי, שורש הרע הוא הכיבוש, הוא שהחיילים בכלל לא צריכים להיות שם. האחריות כולה מוטלת על כתפי הממשלה ששולחת את הצעירים הללו לשטחים הכבושים".



אם היא קוראת לבצע פיגוע התאבדות מול חיילים, זה אסור או מותר?
"אני לא אוהב את התפיסה של פיגועי התאבדות, שאדם מחליט להתאבד. אני נגד התפיסה הזו חד וחלק. אבל, סלח לי, החיילים שנמצאים שם, כובשים עם אחר, מה הם עושים? הם הורסים את החיים של התושבים שם כבר 50 שנים. 30,000 פלסטינים נהרגו על ידי החיילים האלו. אם תשאל באיזו אינתיפאדה אני תומך יותר, הראשונה או השנייה, אני אגיד לך שאני לא תומך בשתיהן, אפילו שאחת כוונה נגד חיילים ואחת נגד אזרחים. אני מחפש את המסר נגד הכיבוש ולמען השלום".