עורך הדין והפעיל החברתי אלדד יניב, עשוי להיכנס לכנסת בקרוב, אם ח"כ איתן ברושי מ"המחנה הציוני" יתפטר בעקבות הטענות שתקף מינית נשים. יניב התראיין היום (שלישי) לרינו צרור בגל"צ, שם סיפר על תוכניותיו לטווח הקרוב: "אסכים לקבל את המושב בכנסת רק אם אדע שיש לי כוח אפקטיבי לפעול מבפנים".



הבנתי שאתה מתחיל להתכונן?

"אני מתייעץ עם הרבה אנשים. השאלה היא האם אצליח לבדי לכונן פה אופוזיציה כפי שהייתה צריכה להיות ולא קיימת בשנתיים האחרונות. צריך לבדוק האם אפשר לעשות את זה לבד". 

מה זה לבד? אתה תהיה במפלגת העבודה.

"אני לא חבר מפלגת העבודה. אני לא תומך ב"מחנה הציוני". אני רשום ברשימת המועמדים מזה שנתיים. אנחנו נמצאים ברחובות במאבק מאוד גדול ואף אחת ממפלגות האופוזיציה לא נתנה כתף למאבק הזה ולא נטלה בו חלק".

האם תצטרף לכנסת ישראל?
"שאלה טובה. חלק מהחברים שלי אומרים שאסור להתקרב לזה. חלק אחר אומר זה הזדמנות לעשות פה אופוזיציה שטרם נראתה. השאלה שאני שואל את עצמי היא האם אצליח לעשות זאת לבדי כי אני יודע שלא אקבל תמיכה מאף אחד מהאנשים שם. אנחנו לא הגענו עכשיו לארץ. אנחנו נמצאים כאן ורואים שאין אופוזיציה. זה הרי לא במקרה, זה בכוונת מכוון. אין להם לא כוחות, לא רצון ולא אנרגיה לנהל את המאבק הזה כפי שצריך לנהל אותו".

מתאר סוג של קרע בינך לבין הח"כים של העבודה. יש קרע בינך לביניהם?
"בעבר עבדתי איתם, בשנים האחרונות לא. אף אחד מהם לא נמצא ברחובות, לא נמצא בקרב הזה, לא נמצא באופוזיציה. אני מדבר עם הרבה אנשים. המאבק הוא הדבר הכי חשוב. צריך לעשות משהו נכון.  אין בעיניי דבר יותר חשוב מהמאבק הזה, אני מקדיש את חיי למאבק ומתעסק בזה כל הזמן למעט הזמן שאני מתפרנס מהרצאות במכללות". 
נכון לעכשיו אתה לא יודע אם תיקח את זה. 
"אקח את זה רק אם זה יוכל לשרת את המאבק. אנחנו אנשים רציניים. אני רוצה לדעת האם יהיה לי כוח אפקטיבי לעשות את זה מבפנים או שיהיה לי כוח אפקטיבי לעושת את זה מבחוץ - לא בשביל לחמם כיסא".
יניב המשיך: "צריך לבדוק האם אפשר יהיה להביא את הקואליציות והבריתות שיש בחוץ לתוך הכנסת בצורה מבריקה, חדשנית, בכללי משחק אחרים לחלוטין, בשיטות שלא הכרנו עד היום. אני גם קורא הרבה, מקבל חומר מחו"ל מחברים על הפוליטיקה החדשנית".
לא מעט ממובילי המחאה נגד השחיתות מבקשים שתעזוב אותם כבר. 
"זה לא יקרה כי גם אם אכנס אני אשאר במאבק הזה. אני מחובר אליו בכל נימי נפשי".

על ח"כ איתן ברושי ופרשת ההטרדות המיניות שעלולה לפלס עבורו את הדרך אל המשכן, אמר יניב כי " אם מה שהאישה טוענת אכן קרה, הוא צריך לעוף הביתה".