תושב קיבוץ בארי, רמי גולד, שוחח עם יואב לימור ב-103fm על היותו חבר בסיירת האש של קיבוץ בארי שקרא למתנדבים מרחבי הארץ להגיע לסייע להם בסופי שבוע: "אנשים רוצים טיפה לנוח עקב עבודה של שבעה ימים בשבוע במשך ארבע חודשים".

תושבי קיבוץ בארי הקימו סיירת כיבוי מיוחדת בכדי להתמודד עם גל השריפות. בשיחה עם רמי גולד, אחד ממתנדבי סיירת האש, סיפר על התנהלות המיוחדת של הצוות: "העניין התפתח לבד באופן חברתי. חבר'ה יצאו החוצה לראות מה הם יכולים לעשות אז הקמנו קבוצה של מתנדבים ויש מאחורינו כבר ניסיון של ארבעה חודשים. אנחנו מכירים את השטח, אנחנו זמינים וזריזים במקומות בהן הכבאיות הגדולות לא מסוגלות להגיע. הנקודה החשובה היא שילוב של הכוחות יחד שמובילה לתוצאה מנצחת. יש לנו כ-30 חברי הסיירת ואת עיקר העזרה אנחנו נשמח לקבל בסופי שבוע. אנשים רוצים טיפה לנוח עקב עבודה של שבעה ימים בשבוע במשך ארבע חודשים".
 
על ההתנהלות בצל השריפות שהחלו בחודש מרץ האחרון סיפר: "יש ממוצע של כ-20 שריפות ביום. בבוקר מלקקים את הפצעים ולקראת הצהריים העסק מתחיל מחדש. יש לנו ממש סממנים של צבא. חלק עוזרים בתחזוקת הציוד, חלק בארוחות הערב לצוותים. יש לנו גם רס"פים ומכונאים שמטפלים בציוד, כל אחד והחוזקות שלו והתוצאה היא מנצחת. אנחנו חבורה של אנשים שמניחים את האגו בצד ועושים מה שהם יכולים. הסיירת היא גברית בלבד לא מתוך שום סינון אלא מתוך היכולות הפיזיות שבאות לידי ביטוי בשטח.


 

"מי שיוצא מהשער של הקיבוץ מחויב לקחת איתו מים, מסיכה, מכשיר קשר ולהשאיר את האגו שלו בשער. ככה זה עובד. כל אחד מגדיל ראש ומוודה שהוא עושה את המיטב. כשיש שריפה עולים בקשר ומודיעים מי ממלא מים ומהי המשימה הבאה. קיבוץ בארי הוא קיבוץ עם יכולת חברתית מדהימה, כולם כרובם עם משפחות. חונכנו על כך שהחוזק שלנו הוא יחד. איזה ברירה יש לנו? ניתן לאש לבעור?"
 
"למעלה מ-80% ממכתש בארי שרוף", הוסיף, "אנחנו מנסים להציל את מה שנותר כדי שבשנה הבאה נוכל למלא את השטח מחדש. כל הצמחים הרב שנתיים שנשרפו כבר מתחדשים. אנחנו מנסים למנוע מהשריפות להגיע לעצים כי עצי אורן לא מתאוששים, האיקליפטוסים דווקא כן. אנחנו משתדלים שהשריפה תישאר ברמה נמוכה ואז יש תקווה עד שהכבאיות מגיעות ומנסות להציל את העצים. כך זה חוזר חלילה מדי יום. אמנם כמות השריפות אינו קטן אך שטח השריפה כן. אני רוצה להודות לחמאס שאפשר לנו לגלות את היכולות החברתיות שלנו בקיבוץ". 
כשנשאל אם יהיו כלניות בשנה הבאה באזור השיב לסיום: "כן והן יהיו מדהימות. האפר שנוצר מהשריפות משמש כדשן מצוין. תהיה פחות תחרות של הכלניות על צמחי בר אחרים באדמה וזו תהיה שנה מדהימה".