בירושלים החלו בהכנות למצעד הגאווה שייערך בעיר מחר. על רקע המתיחות המורגשת בבירה לקראת האירוע, התעמתו בנושא זהורית שורק, אחת ממארגנות המצעד, וחבר מועצת העיר אריה קינג, בתכניתם של ענת דוידוב וינון מגלב-103FM.



שורק, לסבית דתייה וממארגנות המצעד בעיר, אמרה כי "הרוח הנושבת כאן בתקופה האחרונה היא הסתה כנגד הקהילה הגאה. יצאנו למחאה גדולה על כך. בתור אישה דתייה ולסבית אצעד, בעזרת השם, אגיע מחר לאירוע ואמשיך להילחם על זכויותיי. 58% מתומכי מפלגת הבית היהודי תומכים במתן שיווין זכויות לקהילה הגאה. הרבנים מבינים שהקהל שלהם כבר לא איתם, אז הם מנסים לזעוק ולכתוב דברים בפונטים גדולים, אך זה לא יעזור להם".



 


לשיחה הצטרף בשלב זה קינג, שהגיב לקריאות הרב יגאל לוינשטיין להפגין מול מצעד הגאווה, ולדברי על בנצי גופשטיין שכינה את הקהילה הגאה ארגון טרור: "אני לא חושב שזה ארגון טרור, אבל אני חושב שהקהילה הלהט"בית מתנהלת באיומים כלפי כל מי שלא מיישר קו עם תפיסתה. העובדה שאנשים מנסים לצבוע את הקהילה הלהט"בית כאנשים עם צרכים מיוחדים היא טעות, וזה דבר שאני לא מסכים איתו. אני לא מבין למה הם צריכים עוד התייחסות מיוחדת? למה שמפגינים נגדם זה נחשב עידוד לאלימות? איפה אין להם שוויון? כשבן הקהילה רוצה להצטרף לחוג קראטה בירושלים מישהו לא נותן לו?".

ענת דוידוב טענה כי "אם חמום מוח אחד ישמע את דבריו של הרב לוינשטיין הוא יכול לעשות משהו נורא". זהורית השיבה לה: "למה רק אם? זה כבר קרה! אני שמחה שאנחנו מסכימים בדבר אחד - אנחנו בהחלט לא ארגון טרור".

לדבריה, "במכתב הרבנים ביצענו והחתמנו כ-70 רבנים. אין שמות מהציבוריות המוכרת של הציונות הדתית כי הם חוששים שהרבנות תפעל נגדם לאחר שיחתמו על מכתב תמיכה בקהילה הגאה. אנחנו מסכימים שמותר להפגין בעד המצעד אך אסור להסית, לקרוא לאלימות, לכנות אותנו כסוטים ולקרוא לקחת לנו את הילדים. מכתב הרבנים שפורסם קרא לקחת לנו את הילדים ולהעביר אותם למשפחות נורמטיביות. זה נשמע לכם הגיוני? אני אישה לסבית ודתייה. אני לא אשנה את אמונתי ואזרוק אותה לפח. אני מזמינה את כולם להגיע למצעד מחר".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן