חבר ילדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עוזי בלר, אשר פרסם היום (רביעי) פוסט ביקורתי כלפיו, התראיין היום בתכניתם של אריה אלדד ובן כספית ב-103FM, והסביר את מניעיו לכתיבת הביקורת, וכוונתו האמתית מאחורי המילים: "זה לא נכתב ממקום של שנאה, לביבי יש מקום מאד חם אצלי בלב, ותמיד יהיה. אך הקרע בעם חייב להיפסק, אי אפשר להמשיך ככה". 

כזכור, בלר כתב היום בדף הפייסבוק שלו כי "בחודש אוגוסט לפני 51 שנה התגייסנו, שלושה חברים לצה"ל, ביבי נתניהו, אריאל ברזלי ואנוכי. יוני ז"ל ואריאל ז"ל נתנו את נפשם למען המדינה כמו אלפים אחרים, מצוינים ויקרים. אני מעריך כי היום ביבי היה מוציא את כל החבורה המעולה הזאת, ואת אלה שנשארו בחיים ונושאים באהבה את המדינה על גבם, אל מחוץ למחנה בשל היותם "שמאלנים", כך לפי הגדרתו חסרת הפשרות. על השיסוי הנושא וחסר האחריות המסכן את כולנו, לא נסלח לעולם!" 

"דברים קשים כתבת", פנו אל בלר השדרנים. "דברים קשים כי הנושא קשה", ענה, "הרבה שנים שזה בוער בי לומר את זה. ועכשיו נוצרו תנאים סביבתיים שגרמו לזה לצאת, שהייתי צריך להגיד משהו. לא על דעותיי הפוליטיות, רק על זה". 
תגיד, אתה בקשר אתו? הרי אתם לא באיזה נתק כל השנים האלו, אלא חברי ילדות אמתיים

"מאד דל, לא קשר קבוע. מידי פעם אני מייצר קשר ואנחנו מדברים קצת, השיחות נעימות וחבריות. מידי פעם אני בא לבקר אותו גם בלשכתו לביקור קצר".
אתה חושב שאחרי הפוסט הזה היום, זהו? יותר זה לא יהיה?
"אני מאד מקווה שלא. הפוסט הזה לא נכתב ממקום של שנאה. אנשים מייחסים לזה דברים לא נכונים. לביבי יש מקום מאד חם אצלי בלב, ותמיד יהיה. אנחנו חלוקים בינינו בהרבה דעות על הרבה דברים. בנושא הספציפי הזה שעליו כתבתי, של הקרע בעם - זה פשוט חייב להיפסק, אי אפשר להמשיך ככה".
אבל ככל שאני יודע, רה"מ הוא איש מאד טוטלי, או שאתה בעדו או שאתה נגדו, ברגע שיצאת נגדו, נמחקת
"יכול להיות. תראה כששמתי את הפוסט הזה לא שקלתי לעומק את ההשלכות שיהיו לזה. רציתי לפרוק ולהביע את דעתי כדי שעוד אנשים ישמעו אותה. לא חשבתי מה יקרה. אני מאד מקווה שזה לא יקרה, ואם כן זה יהיה עצוב. זאת לא הייתה כוונתי".
 


מה קרה לו, לביבי? אתה הרי מכיר אותו הכי טוב, מה קרה לו?
"אני לא חושב שקרה לו. הוא איש מאד מאד חכם, בעל יכולות אדירות, וזה לא שקרה לו משהו. הוא באמת חושב ומרגיש שהוא עושה שליחות למען עם ישראל, ובמובן הזה אני מלא הערצה אליו. ביבי באמת מרגיש שהוא עושה משהו למען עם ישראל ומתוך אמונה שלמה שזה הדבר הנכון. אפשר לחלוק עליו, יש הרבה שחולקים. אני מדבר על מה שמסביב, הטכניקה והמניפולציה, בתוך הקרב הפוליטי והשיח צריכים להיות קווים אדומים לדעתי". 
אמרת לו את זה אי פעם?
"אז זהו, היה לי תכנית להגיד לו את זה ולא יצא לנו להיפגש". 

הכרת את יוני? הוא היה שונה מביבי? כלומר, אם הוא לא היה נופל, והוא היה ראש הממשלה, היינו עכשיו במצב אחר לדעתך?
"בוודאי שהכרתי. אבל זאת שאלה ממש לא פיירית. אני מכיר את הכישורים של ביבי היטב, אך את של יוני לא הכרתי למעט העובדה שהוא באמת היה בחור מקסים, יפה תואר וקצין לתפארת. ונערץ בצורה בלתי רגילה".