תלמידי בית הספר אורט בערד טסו השבוע למסע לפולין, אך במקום לחוות את התחנות הקשות בו, הם נאלצו להתמודד אמש עם מה שנראה כתקרית אנטישמית. ביום הראשון להגעתם לפולין, בעת שביקרו בבית היתומים של יאנוש קורצ'אק בוורשה, תושב המקום זרק עליהם נפץ. למרבה המזל אף אחד מהתלמידים ואנשי הצוות לא נפגע והקב"ט המלווה אותם טיפל באירוע. הקבוצה מיד עזבה את המקום והמשיכה בסיור. צוות בית הספר עדכן על התקרית את ההורים ואת משרד החינוך.



ההורים התבקשו לא להלחיץ את הילדים כדי שיוכלו להמשיך במסע כפי המתוכנן. "כל התלמידים בסדר גמור, לא קרה כלום לאף אחד. הם עם הצוות אשר מדווח לי שכולם בסדר", עדכנה את ההורים לאחר האירוע מנהלת בית הספר, רונית ז'אנו. היא הוסיפה כי "חשוב כי תשדרו ביטחון לילדים. מבחינתנו האירוע מאחורינו והכל ממשיך כסדרו. משרד החינוך, הרשות ואורט מעודכנים בפרטי האירוע".



מרשת אורט נמסר בתגובה: "אמש, במהלך סיור חינוכי של משלחת תלמידי אורט ע"ש צימטבאום בערד, בבית היתומים קורצ'אק בפולין, הושלך ככל הנראה נפץ מחלון סמוך שנפל על הקרקע, בסמוך לקבוצת תלמידים. לשמחתנו לא נפגע אף תלמיד. קב"ט המשלחת פינה את התלמידים מהמקום ויצר קשר עם גורמי משטרה מקומיים על פי הנהלים, ובמקביל מנהלת בית הספר הוציאה עדכון מידי להורי התלמידים. הנושא נמצא בטיפול קב"ט משרד החינוך. המשלחת ממשיכה את מסעה החשוב בפולין על פי לוח הזמנים שנקבע".



ממשרד החינוך נמסר כי "במהלך ביקור תלמידים אתמול, בחצר של יאנוש קורצ'אק, נשמע לפתע קול נפץ. ככל הנראה מדובר בנפץ מחלון סמוך. לתלמידים לא נגרם כל נזק, אולם אין ספק שהנפץ נזרק בכוונת מכוון. מערך האבטחה שמלווה את התלמידים פינה את המשלחת מהאתר, והמשטרה הפולנית החלה לבדוק את האירוע. לאחר שהתלמידים פונו מהאתר, המסע המשיך כסדרו".