מערך ההגנה האווירית הסורית יירט הלילה (חמישי) מטרה ממערב לדמשק והשמיד אותך, כך דווח בסוכנות הידיעות הרשמית "סאנ"א". על פי דיווחים במדינה, מדובר בא"ש נ"מ שנורתה לעבר מטוסים ישראליים שתקפו באזור. מקור צבאי סורי טען כי "ממידע ראשוני עולה, שמערך ההגנה האווירי הפיל כטב״מ ישראלי". אמצעי תקשורת רוסים מסרו כי "מטרה עוינת הופלה באזור מערב דמשק בכיוון הגבול עם לבנון".

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח הלילה כי פיצוצים נשמעו באזור דמשק, לפני השעה חצות, וכי הם נגרמו ממתקפת טילים לעבר עמדות שנמצאות בשליטת אסד. עוד נטען בדיווח כי טרם ברור האם התקיפות היו ישראליות. 



מהדיווחים עולה, כי היעד היה הכפר קטנא, שבפרברי דמשק, ובו נמצא בסיס של מליציה איראנית. הבסיס הותקף במאי האחרון, והתקיפה יוחסה לחיל האוויר. עם זאת, כשעה לאחר הדיווח הראשוני, סוריה הכחישה דיווחים על הפלת כלי טיס ישראלי. בתוך כך, רשת "אל מיאדין" הלבנונית, המקורבת לחיזבאללה, דיווחה כי מקורות סורים מסרו כי לא היתה גיחת תקיפה ישראלית בשטח סוריה.
 



התקיפה המיוחסת לישראל, מגיעה כיממה לאחר תקרית חריגה נוספת בצפון, אשר במהלכה חיסל צה"ל שבעה מחבלים משלוחת "המדינה האסלאמית" (דאעש) בדרום רמת הגולן. ההערכה בצה"ל היא שאין מדובר בסימן המעיד על שינוי מגמה של ארגון הטרור, שהובס בקרב מול הכוחות של נשיא סוריה בשאר אסד והשותפות שלו. גם אתמול, לאחר חיסול המחבלים, בצה"ל לא יכלו לקבוע בוודאות אם השבעה עשו את דרכם לביצוע פיגוע בישראל, או שכמו פעילים אחרים של הארגון לאחר ההפסד הברור בקרב מול אסד - ברחו לשטחים הפתוחים בניסיון להימלט מכוחות המשטר. 
 
תצפיות צה"ל עקבו במשך זמן רב אחרי קבוצת המחבלים. כאשר הם התקרבו למרחק של כמאתיים מטרים מהגדר, אבל היו כבר בתוך שטח מובלעת מאחורי הגדר ששייכת לישראל, החליטו בפיקוד הצפון שלא לקחת סיכונים מיותרים - והמחבלים הותקפו מהאוויר וחוסלו. בסריקות שערכו בבוקר לוחמי גדוד הסיור של הנח"ל נמצאו הגופות בשטח וציוד לחימה רב, שכלל חמישה רובי קלצ'ניקוב, אפודי לחימה, רימוני יד וחגורות נפץ.
 
בשבוע שעבר הופל מטוס סורי שחדר לשטח ישראל לעומק שני קילומטרים. שני טילי פטריוט נורו לכיוון המטוס, הפעילו אזעקות באזור הצפון, והובילו להתרסקותו באזור הירמוך שבשטח סוריה. טייס בדרגת אלוף משנה נהרג, ואילו גורלו של הטייס השני לא ידוע. ייתכן כי הוא נפל בשבי של ארגון דאעש. דובר צה"ל מסר לכתבים כי מטוס הסוחוי המריא משדה התעופה T4, שהיה יעד למספר תקיפות בחודשים האחרונים, רובן מיוחסות לישראל. "ידענו שמדובר במטוס סורי ולא רוסי", נמסר בתדרוך.
 
על פי ההערכות המטוס היה בדרכו להפציץ מטרות מורדים ברמת הגולן הסורית. זה המטוס הסורי השני שמופל על ידי ישראל מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, כאשר הקודם הופל ב-2014 לאחר שחדר לאזור האסור לטיסה ברמת הגולן. גורמים סורים שצוטטו בסוכנות הידיעות הרשמית אישרו את הפרסומים ומסרו כי "ישראל הפילה מטוס קרב סורי, כחלק מהסיוע שלה לארגוני הטרור. כלי הטיס נפל בירמוך שבשטחי סוריה". עוד נמסר: "מטוס הקרב היה בדרכו לתקוף קבוצות טרור, האויב הציוני הגן על קבוצות הטרור והוכיח שהוא מאמץ אותן".