קוריאה הצפונית התייחסה היום (שבת) לדבריו של מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, שהאשים אותה בכך שסירבה לכבד את ההבטחה לעצור, או לפחות להאט, את תכנית הגרעין שלה. בהודעה רשמית מטעם שר החוץ הצפון-קוריאני, רי יונג הו, נאר כי פיונגיאנג "נחושה עומדת איתנה בנחישותה ומחויבותה ליישם באופן אחראי ובתום לב את ההסכם שהושג עם ארה"ב בחודש יוני, אך מודאגת יותר ויותר מעמדותיה".



ניסוי בטיל בליסטי של קוריאה הצפונית

לדבריו של שר החוץ הצפון-קוריאני, "מה שמפחיד במיוחד הוא המהלכים העקשניים של ארה"ב במטרה לחזור אל תקופות ישנות, שרחוקות מהכוונה של מנהיגיה".



אתמול אמר מזכיר המדינה האמריקאי אמר לעיתונאים כי "קוריאה הצפונית צריכה לעבור עוד מרחק רב עד שתגיע לפירוק מלא מגרעין". עם זאת, מאוחר יותר כשנפגש עם רי יונג הו בסינגפור, השניים לחצו ידיים ונראו מחויכים.



בתוך כך, מדוח חדש של האו"ם עולה כי המדינה המסוגרת ממשיכה בפעילות הגרעינית שלה. כמו כן, במסמך נטען כי נרשמה עלייה מאסיבית בניסיונות של פיונגיאנג לסחור באופן בלתי חוקי בנשק ובנפט. הדוח הסודי הוגש למועצת הביטחון של הגוף הבינלאומי אתמול. במדינה המסוגרת עדיין לא הגיבו לממצאים.



כזכור, רק בשבוע שעבר גורמים בכירים בארצות הברית טענו כי פיונגיאנג ממשיכה בבניית הטילים הבליסטיים שלה למרות ההתחממות ביחסים עם ממשל טראמפ.