דנמרק סוערת בימים אלה, עקב עקב החקיקה הפרלמנטרית האוסרת על נשים להסתובב במרחב הציבורי, כשהן עטויות בורקה, המקשה על זיהויין. מהגרים ופעילי שמאל רבים מפגינים נגד החוק החדש, שנכנס לתוקפו מוקדם יותר השבוע, מוסיף שאלות נוספות בנושא עתידם של המהגרים - האם יוכלו להישאר במדינה, הם יועברו למחנות מעצר ומשם למדינה שלישית, או שמא ייאלצו ללמוד את השפה הדנית ולהוכיח תנאים רבים? עם זאת, רבים טוענים כי סוגיית המהגרים מאיימת על עתידה של החברה הדנית. 

יומיים לאחר כניסתו לתוקף של החוק, אישה כבת 28 נקנסה ונעצרה בעת שבילתה בקניון בעיר הורסהולם, צפונית לקופנהגן הבירה. היא צולמה על ידי המשטרה המקומית, שהגישה לה קנס בסך של אלף קונות דניות, כמה מאות שקלים. במסמך המשטרתי צוין כי "בהופעתה יש הפרעה לשלווה הציבורית". הצעירה, אשר סירבה לשלם את הקנס, קיבלה זימון לדיון בבית המשפט המקומי, שם יקבע פסק הדין הסופי, לאור העובדה כי עברה על החוק.
העובר על החוק בפעם הראשונה, צפוי לקנס בסך 1,000 קרונות ומי שעובר על החוק יותר מפעם אחת צפוי לברירת קנס בסך 10,000 קרונות, או עונש מאסר של עד שישה חודשים. עם זאת, התקנות החדשות מתירות לכסות את הפנים כאשר הנסיבות מחייבות זאת, כמו במקרים של נסיעה על אופנועים, או כאשר מזג האוויר קשה.