אם תסתובבו ברחבי ראשון לציון בימים אלה, תראו שכמו בכל עיר הנמצאת בתקופת בחירות, יש הרבה מאוד שלטי חוצות של סיעות קיימות וחדשות. רק את השלטים של חבר המועצה החרדי מאיר עקיבא לא תראו, ולא בגלל בעיות בתזרים המזומנים. עקיבא, שסוגר בימים אלה עשר שנים במועצה, החליט לקחת הימור פוליטי: במקום לנהל קמפיין עם שלטי חוצות וקמפיינר יקר הוא ישים את כל התקציב בהעסקת אנשים עם מוגבלויות.
"התקציב שלי למערכת הבחירות הוא 336 אלף שקל על כל מנדט, אבל אני לא חושב שצריך להשחית את התקציב הזה על שלטי חוצות ופליירים שילכלכו את העיר", הסביר, "אני אומר לאנשים פשוטים כמוני, שרוצים להיבחר, שיש אפשרות אחרת". לדבריו, אפשר לעשות סרטון בפייסבוק, אפשר לעשות חוגי בית. לא חייבים לנהל קמפיין ראוותני ולבזבז כספי ציבור. "בכסף שנחסוך נוכל להביא עוד הופעה של אייל גולן או יובל המבולבל. נוכל לדאוג לכך שלא יסגרו מוסדות חינוך לילדים עם מוגבלויות, כפי שאני נלחמתי והצלחתי".
לעקיבא, אב ל-12 ילדים (מתוכם ילדה אחת מאומצת), יש רגישות חברתית יוצאת דופן, והוא מקפיד להעסיק עובדים עם מוגבלויות בעסקים שלו. "לא קיבלתי מהם תמורה גדולה, אבל קיבלתי סיפוק בהעסקה שלהם ולכן החלטתי שבקמפיין שלי אני לוקח רק אנשים עם מוגבלויות". לדבריו, לא מדובר בגימיק, אלא באמירה חברתית. "כשהבוחרים יראו בקלפי נציג שלי עם תסמונת דאון הם יבינו מיד מה המצע שלי", הסביר, "אני אוכיח שאפשר לשלב אנשים עם מוגבלויות ושווה לעשות את זה".

אם נדמה לכם שמדובר בגימיק בחירות זה רק מפני שעדיין לא ראיתם את הבית שבו גדל עקיבא בשכונת התקווה. "אני גדלתי במשפחה קשת יום ונאלצתי לעבוד כדי לעזור לפרנסת הבית", הוא נזכר, "הייתי מפרק ומעמיס סחורה משתיים בלילה עד שבע בבוקר, אז לקחתי את התיק והלכתי לבית הספר". הוא הדגיש: "אני יודע מה זה עוני ומה זו מצוקה. תמיד הבטחתי לעצמי שברגע שתהיה לי אפשרות לעזור לעניים ובעיקר לאנשים עם צרכים מיוחדים - אני אעשה את זה".

למה דווקא ללכת לפוליטיקה?
"כי זה המקום שבו אפשר לשנות. תמיד קראתי בעיתונים על הפוליטיקאים שמבטיחים לפני הבחירות שיעזרו לעניים, ושנייה אחר כך שוכחים את זה. הבטחתי לעצמי שיום אחד אשב על כיסא בעירייה - ואעשה את זה. הבטחתי גם שאעשה בשביל לשנות ולא אכניס אף מקורב לעירייה".
הגעת למועצה כנציג של ש"ס, אבל מהר מאוד הצלחת לעורר את חמתם של אלי ישי ואריה דרעי כשיזמת הצעה לסדר לקצץ בתקציבים שמועברים לחרדים. למה עשית את זה? אתה לא בעצם כורת את הענף שאתה יושב עליו?
"אני כורת בבטחה את כל הענפים ויושב בבטחה על האדמה. אני אומר דבר פשוט: אנחנו לא יכולים לקחת מאות מיליונים לטובת החרדים ולהזניח את טובת הכלל. היום בראשון לציון יש תרבות חרדית, תרבות תורנית, מורשת יהודית, מורשת תורנית, מועצה דתית. פעם החרדים היו מקבלים מיליון שקל לפעילויות שלהם וכיום, בגלל הפיצול בין האגפים והמחלקות השונות, החרדים בראשון לציון מקבלים 20 מיליון שקל. אני שואל אותך, זה לא מוגזם".
אתה אבא ל-12 ילדים, אחת מהם מאומצת. מתי יש לך זמן לעשייה ציבורית?
"אין זמן, אבל הפוליטיקה זה ג'וק שאי אפשר להיפטר ממנו. אני רוצה להשפיע על העיר שאני חי בה ואוהב אותה".