יפה, זקופה, תמירה ואלגנטית, הודחה אמש סימה בכר מבית "האח הגדול" וירדה במדרגות בצעד גאה ואצילי כאילו הייתה ג'קלין קנדי. זו הייתה הדחה מפתיעה ולא הוגנת אפילו לצופים שלא אהדו אותה. דניאל כן, וסימה לא? אלא אם כן הצליחו מושיק עפיה ואייל גולן שתמכו בדניאל להשפיע על המעריצים שלהם להצביע לה בהמוניהם. העיתוי כל כך לא מתאים. דווקא עכשיו כשסימה מגלה שהיא אוהבת את אביבית? משהו באינטראקציה המתוחה בין 2 הצ'ילבות נטע בי את ההרגשה שהן לא יישארו יריבות קשות לנצח גם אם זה יהיה מהסיבות הכי אינטרסנטיות.



אתם יכולים לתאר לעצמכם מה היה קורה בבית אם סימה לא הייתה מפחדת ממירב כפי שכולם מפחדים ממנה, ומדברת בגלוי על חיבתה הפתאומית לאביבית? אתם יכולים לתאר לעצמכם מה היה קורה אילו מירב הייתה מודחת שבוע לפני הגמר ובחמישייה נשארות סימה ואביבית שנהיו בינתיים החברות הכי טובות? מהפך כזה היה בהחלט מכתיר את העונה הנוכחית כאחת הטובות ביותר על אף שהתחילה ברגל שמאל והשתרכה בעצלתיים ובשעמום הולך וגובר, עד לאותו רגע שאלי ואביבית נכנסו לבית וגרמו לתוהו ובבוהו.



האח הגדול.  צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



למרות הצעקות של סימה שלא הוסיפו לה כבוד והיוו מפגע ווקאלי ומביך לה ולבני משפחתה, היא בהחלט הייתה ראויה להגיע לגמר כי היא דמות מורכבת בעלת צבעים שונים. גם קצת נוירוטית, גם חמומת מוח אך גם רכה, רחמנית ומצפונית, גם דרמטית וקודרת, אך גם שמחה כמו ילדה, וגם אם הכל היה משחק, כמו אהבתה הפתאומית לאביבית, את מי זה מעניין? בסופו של יום, "האח הגדול" הוא משחק.



מבחינת תכנים בתוך הבית, סימה לא חידשה כלום וכל הקשקוש הזה של העצמה נשית הוא מזמן פסה. היא טחנה עד דק את הנושא הזה ואני מאסתי לשמוע בלופ חוזר את המנטרות והקלישאות שאותן תמצאו בכל ספר של העצמה כלשהי. אולם היא נתנה עבודה ולולא המלודרמטיות המוגזמת, הבית היה משעמם אף יותר. בעיקר כאשר זוג היונים רועי ומריה שבשיחות האימפוטנטיות שלהם התישו כליל ובאופן סופי את המתמכרים לתוכנית.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



סימה עזבה ולקחה איתה את הסוד הכי כמוס במדינה: מה קרה לה בעברה ומי העז להשתיקה במשך 40 שנה, למרות שבחישוב גס מדובר בהרבה פחות מארבעה עשורים, אם תורידו את שנות הינקות והילדות שבהן הילד עושה את גישושיו הראשונים בתחום הרטוריקה. למרות זאת, היא הייתה דמות דומיננטית והיא תחסר לרבים מאוהדיה.



מירב, כהרגלה, שוב בכתה ללא דמעות על לכתה של סימה אך התעשתה מהר מאד, ואם יכולתי להיות זבוב על קירות מוחה, הייתי לבטח רואה את החישובים שהיא עושה לגבי הסיכוי שהיא תשתבץ במקום טוב בגמר אחרי שסימה פינתה לה את מקומה. מירב דואגת אך ורק למירב. ההתבכיינות התמידית שאביבית פלשה לה לטריטוריה כאילו שהיא, מירב, רכשה את השטח בכסף ולכן על פיה יישק דבר, או המשחק על רגשותיהם ומצפונם של האחרים שהיא הקריבה עצמה למענם, או השפה הבוטה "גזגז" ו"פיפי" שכל פעם מחדש מגרות את בלוטות הבחילה, הפכו אותה לדמות בלתי נסבלת אצל רבים מהצופים. לכן, גדלה האהדה כלפי אביבית, ישראל ואלי שהם היחידים בבית שמעזים להעמידה במקומה. כל השאר מתחנפים ברמות קשות, בעיקר אדל שמוכנה לסכן חברות ארוכה עם אביבית, עבור חברות עם מישהי שבקושי היא מכירה חודש, והלקקנות שלה למירב פשוט כבר קשה לצפייה.



האח הגדול. צילום מסך
האח הגדול. צילום מסך



סוף סוף יש לי פייבוריט. אלי זרקה הוא הליהוק הכי מוצלח של העונה. הוא מצחיק, הוא יורד לחייהם של שאר הדיירים ודוחף להם את האמת בפרצוף מבלי לגמגם או למצמץ ולא מפחד מאף אחד (מזכיר לי בול את נירו לוי בעונת הסלבס) וגם אם אביבית לא הייתה שם בשביל לתמוך בו, הוא לא היה עושה חשבון לאף אחד והיה ממשיך להפיל אותם חללים אחד אחד, כאשר הוא מטיח בהם עובדות שאי אפשר להתכחש להן. שלא לדבר על כשרון המשחק שלו והיכולות הקומיות שקיימות בו בטבעיות. כאשר העמיד להדחה בפומבי ואחרי זה קד מין קידה תיאטרלית וגמלונית, היה אחד הקטעים היותר מצחיקים, וטוב תעשה רשת כאשר תאמץ אותו לחיקה.