ערב הסעודית הסכימה להנפיק ויזה עבור דיפלומט איראני, מוחמד אליבק, אשר מונה לעמוד בראש מחלקת האינטרסים של הרפובליקה האיסלמית של איראן בערב הסעודית. החלטה זו מגיעה לאחר שהיחסים הדיפלומטיים בין טהרן וריאד נותקו לגמרי, מאז שקבוצה איראנית תקפה את שגרירות סעודיה בטהרן, בתחילת שנת 2016. פרשנים פוליטיים מתארים את מהלך הנפקת הוויזה עבור הדיפלומט האיראני כ"התפתחות חיובית ביחסים בין המדינות". 



הקרע בין איראן לסעודיה נמשך זמן רב כאשר כזכור, סעודיה החליטה בשבוע שעבר להפסיק את תנועת מכליות הנפט שלה דרך מצר באב אל־מנדב, במפרץ הפרסי, עד אשר יהיה בטוח לשוט שם. זאת לאחר שהמורדים החות'ים בתימן, הנתמכים על ידי איראן, תקפו שבוע לפני כן שתי מכליות נפט סעודיות בשעה שאלה הפליגו במים הבינלאומיים, ממערב לעיר הנמל התימנית אל־חודיידה שבשליטתם. 
עיתונאי סעודי, פאהד אל־חאלדי כתב בתגובה לכך בעיתון "אל־יום" הסעודי שתקיפת מכליות הנפט מראות כי "החות'ים מקבלים את ההוראות שלהם מאיראן, שמצהירה על כוונתה לעכב את השיט במים הבינלאומיים, בעיקר במצרי הורמוז ובמצר באב אל־מנדב, בתגובה לסנקציות הבינלאומיות עליה בשל המעשים החבלניים שהיא עושה באזור".

כמו כן, מוחמד אל־שייח' כתב ב"אל־ג'זירה" הסעודי כי "ככל שמועד המצור האמריקאי מתקרב, מסלימה איראן את המצב באמצעות סוכניה באזור ומסתפקת בהצהרות גבורה. הסלמה היא תשובה להסלמה, כדי שהעולם יבין שאין פתרון לברבריות האיראנית אלא באמצעות מכה מוחצת".
יורש העצר הסעודי מחמוד בן סלמאן טען לפני כמה חודשים, בראיון ברשת CBS האמריקאית כי אם איראן תפתח פצצה גרעינית "נלך בעקבותיה מהר ככל האפשר ונעשה זאת גם". הוא אף כינה את חסן רוחאני, נשיא איראן, "היטלר". לטענתו, "הוא רוצה להתרחב מחוץ לאיראן בדיוק כמו שהיטלר רצה. מדינות רבות באירופה לא הבינו עד כמה היטלר מסוכן עד שקרה מה שקרה. אני לא רוצה שאותם אירועים יקרו כיום".