במהלך השנה החולפת ידענו כמה ביטולי הופעות בינלאומיות שהיו אמורות להתקיים בישראל, בין אם זה בגלל לחץ מצד ארגוני BDS, כמו במקרה שלהזמרת לורד, ובין אם זה בגלל שינויים בלוחות הזמנים כמו במקרה של להקת די אנטווד. היום (ראשון), מארגני פסטיבל "שאקה 2018" הודיעו כי הם מבטלים את ההופעות המתוכננות של הראפרים טייגה ופאט ג'ו בגל "המצב הביטחוני".



"הפקת פסטיבל 'שאקה 2018' מודיעה היום על ביטול הפסטיבל שהיה אמור להיערך ביום חמישי הקרוב 9 באוגוסט באמפי 'לייב פארק' ראשל"צ", נכתב בהודעה שיצאה ממערך יחסי הציבור של האירוע. "מובטח החזר כספי מלא לכל מי שרכש כרטיס. משרד הכרטיסים 'לאן' יצור קשר עם הרוכשים כדי להסדיר את הזיכוי".


 

טייגה, שהיה אמור להגיע לישראל, הוא ראפר אמריקאי עטור תהילה, שמחזיק בשבעה אלבומים שמכרו מיליונים, ושיתופי פעולה עם אמנים כמו כריס בראון, ליל ויין, דרייק, קניה ווסט וג'סטין ביבר. 



יוסף אנטוניו קרטאגנה, הידוע יותר בשם הבמה "פאט ג'ו", נחשב לאחד האבות המייסדים של היפ־הופ של היום, ובין להיטיו הידועים Lean Back ו־All The Way Up. כמו כן היו אמורים להופיע בפסטיבל האמנים הישראלים: פלד, סטפן, מיכאל סוויסה, פיוצ'ר גאנג, טדי נגוסה.