הפיוס נכשל? מקור פלסטיני בכיר המקורב ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר כי ישנה מתיחות חסרת תקדים בינו לבין נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי על רקע המצב ברצועת עזה. המקור אמר לעיתון הבין-ערבי "אל-ערבי אל-ג'דיד" היוצא לאור בלונדון, כי חלה הידרדרות ביחסים עם מצרים "מתוך דאגה".

על פי הדיווח, א-סיסי זעם במיוחד על כך שבאחת הישיבות הפנימיות של פתח כינה אבו מאזן את הנשיא המצרי "מנהיג ההפיכה", ביטוי של אנשי האופוזיציה לא-סיסי במצרים. המקור הוסיף כי מסמך הפיוס שהציגו המצרים גרם למתיחות רבה ביחסים בין הצדדים, שטרם נותקו. אבו מאזן מודאג בעיקר מהעובדה שהמצרים אימצו חלק מעסקת המאה של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ.
עוד נאמר, כי מינויו של נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, לשר ההסברה ולסגן שר בממשלתו של ראמי אל חמדאללה, היה התשובה של הפלסטינים לקריאת קהיר להקמת ממשלת אחדות עם חמאס, על פי המסמך שהכין המודיעין המצרי, בראשות עבאס כאמל. העיתון מדגיש כי בימים הקרובים אבו מאזן, שחש שישנה "חדירה לראשי המערכת הפלסטינית מצד מדינות ערביות", עומד להחליף בכירים במנגנוני הביטחון וכמה מושלי מחוזות בגדה המערבית.


מחבלי חמאס ברצועת עזה. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90
מחבלי חמאס ברצועת עזה. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90

 
בתוך כך, בכיר חמאס, חוסאם בדראן, אמר בפגישה עם הפלגים הפלסטינים בעזה, כי כל שיחה על רגיעה תהיה בהסכמת כל הפלגים. "הרגיעה, המלחמה והשלום הם החלטה לאומית ודבר לא ייושם אלא בהסכמת כל הפלגים הפלסטינים", אמר בדראן השוהה בימים אלה ברצועת עזה, במסגרת הדיונים שמנהל חמאס למען חתימה על הסכם רגיעה ארוך טווח עם ישראל, ופיוס עם הרשות הפלסטינית.
עם זאת, בדראן הוסיף כי "לא נסכים להקמת מדינה ברצועת עזה לבד, וענייני הרצועה אינם נוגעים לחמאס בלבד אלא לכל הפלסטינים". מקור פלסטיני אמר ל"מעריב" כי "נראה כי ההגעה להסכמה בין חמאס לישראל בימים אלה היא הרבה יותר קלה מאשר ההגעה להסכמות בין חמאס לפתח". בכיר הארגון, אחמד אל-מדלל, אמר לביטאון הארגון "א-ריסאלה" כי "עמדת חמאס חיובית לגבי המסמך המצרי להצלחת הפיוס הפלסטיני, וקיווינו שגם התגובה של פתח תהיה אף היא חיובית".

"מו"מ משפיל" 

אל-מדלל הוסיף כי בחמאס ממתינים לסיום ההתדיינות הפנימית של פתח על מנת להביא לסיום הפילוג הנמשך זה 11 שנים. למרות דברים מפויסים אלו, בהודעה של הארגון השולט ברצועת עזה גינו בחריפות את מה שכינו "המתקפה התקשורתית והבלתי אחראית של פתח, שמטרתה לטרפד את המאמצים הלאומיים, המצריים, האזוריים והבינלאומיים לסיום הסבל של תושבי הרצועה". 
"ההתנהלות של פתח מטרתה להותיר את עזה תחת הפגזות, משברים ומצור", נאמר בהודעה הרשמית. מוקדם יותר, האשימו בכירים בפתח את חמאס ב"סרבנות שתביא לסיום הפיוס, תוך ניהול משא ומתן משפיל עם הכיבוש רחוק מההנהגה הלגיטימית".