רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, גערה באמו של סגן הדר גולדין ז"ל על כך שהזמינה את השרה איילת שקד לאזכרה לבנה, וכינתה את בני המשפחה "כפויי טובה". לפי דיווח הערב (ראשון) בחדשות עשר, בשיחה שהתקיימה לפני שנתיים התריעה נתניהו כי אם תחבור המשפחה לגורמים פוליטיים יריבים לבעלה, הדבר "יפגע במאמץ" להשבת בנה, שנפל בלחימה ברצועת עזה וגופתו מוחזקת בידי חמאס. 
משפחת גולדין, בניגוד למשפחתו של גלעד שליט, דרשה את הקשחת הלחץ על חמאס כדי שירצה בסיום המשבר, ולא דרשה שחרור אסירים ביטחוניים. לפי הדיווח, האירוע התרחש באוגוסט 2016, ביום האזכרה בו מציינת משפחת גולדין את נפילתו של הדר ז"ל. בבית העלמין בכפר סבא נאמה שרת המשפטים איילת שקד מ"הבית היהודי", אחת הפוליטיקאיות הפחות אהודות, בלשון המעטה, על הגברת שרה נתניהו. דבריה של שקד, שהוזמנה על ידי משפחת גולדין, הובאו אז במהדורות החדשות: "אנחנו פועלים להחזיר את הדר הביתה ולא ננוח עד שנמלא את המוטל עלינו".
זמן קצר לאחר הדיווחים בטלוויזיה, בעוד משפחת גולדין מכונסת בסלון ביתה עם חברים והורים שכולים ממבצע "צוק איתן", צלצל הטלפון בבית המשפחה. על הקו רעיית ראש הממשלה והיא זועמת. על פי מקורבים למשפחת גולדין, הגברת נתניהו גערה בטלפון בלאה גולדין ואמרה לה בין היתר: "אתם כפויי טובה".
 

לאה גולדין בכנסת. צילום: מרק ישראל סלם
לאה גולדין בכנסת. צילום: מרק ישראל סלם

 
נתניהו המשיכה והסבירה בתקיפות כי לא אהבה את הזמנתה של השרה שקד על ידי המשפחה לטקס. "החיבור שלכם ליריבים של בעלי עלול לפגוע במאמץ שמשקיע ראש הממשלה בנושא", אמרה. גולדין חוזרת המומה מהשיחה. היושבים בסלון התרשמו אף הם מעומק סערת הנפש שאחזה באם השכולה. 
 
מטעמה של שרה נתניהו נמסר: "לא היה ולא נברא. מעולם לא נערכה שיחה כזאת. שרה נתניהו הגיעה לנחם את משפחת גולדין בשבעה, הגיעה ביחד עם ראש הממשלה לביקור בתערוכת ציורים של הדר שנערכה בכפר האומנים בעין הוד והשתתפה באירועים נוספים אחרים. הדר גולדין ואורון שאול זיכרונם לברכה הם בליבה של שרה נתניהו וראש הממשלה וכל אמירה אחרת אינה נכונה ואינה משקפת את הקשר שנוצר עם המשפחה".

איילת שקד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
איילת שקד. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 


מוקדם יותר היום אמרה זהבה שאול, אמו של אורון שאול ז"ל שגופתו מוחזקת בידי חמאס, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צעק עליה בפגישה האחרונה של המשפחות עמו לפני מותו של בעלה הרצל. "כחודשיים לפני מותו של בעלי הרצל, נפגשנו עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בעקבות ההסכם עם טורקיה, ובפגישה זו הוא צעק עלינו והטיח בנו האשמות, כינה אותנו שקרנים", סיפרה.



"מאחר שהצגנו בפניו שהבטיח לנו מפורשות שלא ייחתם הסכם עם טורקיה לפני שיחזרו הבנים אורון והדר הביתה", אמרה שאול. "הרצל יצא נסער אבל וכאוב מהפגישה, נפשית ופיזית. עד פגישה זו נתן אמון במערכת ואמון מלא בראש הממשלה. לפני מותו השאיר לידי את צוואתו - לא להאמין יותר להבטחות ולעשות כל שביכולתנו להשיב את אורון הביתה".