שתי תאונות האימונים ביחידה המובחרת מגלן, אשר התרחשו בחודש האחרון, הובילו לכך שבצה"ל הודיעו היום (ראשון) על הקמת ועדת בדיקה ברשות תא"ל איתי וירוב, אשר תבחן את ההתנהלות הנורמטיבית בכל היחידות המיוחדות. כמו כן, נמסר מצה"ל כי עקב התאונות נעצרו אימוני קרב המגע, ובוצע כנס חידוד נהלים. בנוסף, האימונים ביחידת מגלן נעצרו כבר לאחר האירוע, בהחלטת מפקד מגלן, ובוצע תחקיר ברשות מח"ט הקומנדו בשבוע שעבר. השבוע אף יבוצע תחקיר ברשות מפקד האוגדה והאלוף. 



כזכור, באחת התאונות נפצע קשה לוחם, לאחר שקפץ מג'יפ לתוך ערימת קוצים מסוג סירה קוצנית. הלוחם קפץ במסגרת מסורת יחידתית, שבה קופצים הלוחמים מהרכב, הוא נפגע בגבו, ככל הנראה מסלע שהיה בתוך הערימה ונגרם לו נזק בלתי הפיך. הוא מאושפז בבית חולים שם גם עבר ניתוח. 
במקרה שני, קיים קצין אימון קרב מגע בבסיס אימונים בדרום, כנראה ללא אישורים שנדרשו לקיום האימון. אחד הלוחמים שספג אגרוף בבטן, התלונן על כאבים, אבל הקצין על פי החשד החליט שלא להפנותו לטיפול, מחשש שדבר האימון ייוודע. לאחר 24 שעות החריפו הכאבים והלוחם פונה במצב בינוני לבית החולים.

מצה"ל נמסר כי "אירוע זה לא פוגע בתרומת יחידת מגלן לצה"ל ולא פוגם מהפעילות הבלתי פוסקת וההצלחות המבצעיות בכלל הגזרות, 24/7".