חיסולו באמצעות מכונית תופת של עזיז אסבר, מדען הגרעין הסורי שנהרג בשבת האחרונה והיה אחראי על בניית מערך הטילים המדויקים של דמשק, בוצע על ידי ישראל, כך על פי דיווח היום (שלישי) ב'ניו יורק טיימס'. הדיווח המבוסס על גורם מודיעין מזרח תיכוני הטוען כי המוסד עקב זמן רב אחרי אסבר. על פי המקור מדובר בחיסול רביעי תוך שלוש שנים של מהנדס נשק עוין לישראל על אדמה זרה. דוברי ראש הממשלה ושר הביטחון סירבו להגיב לדיווח המדובר.

על פי הדיווח ישראל האמינה כי אסבר הוביל יחידת פיתוח נשק סודית בשם "מגזר 4" במרכז ללימודים מדעיים בסוריה שעמד בראשו. היחידה עסקה בפיתוח נשק ואסבר עסק בפיתוח טילים ורקטות וכן עבד על חלופות לדלק נוזלי. בנוסף הקים מפעל נשק תת קרקעי, במקום מפעל שהופצץ על ידי ישראל.

על פי הדיווח כמנהל המרכז ללימודים מדעיים ומרכז המחקר של סוריה, אסבר פעל במשך שנים רבות בתוכנית הפקת נשק כימי של משטר אסד, שעיקר פעילותה באל-ספיר, מחוץ לחלב, ובעיר מאסיאף, ממערב לחמה. הוא גם היה מעורב בתיאום הפעילות האיראנית והחיזבאללה בסוריה, לדברי גורם המודיעין.

הוא היה בעל קשרים עם בכירים סוריים ואיראניים והיה בעל גישה לארמון הנשיא בשאר אסד בדמשק וכן היה בקשר עם קאסם סולימאני, מפקד כוח אל קודס האיראני. פקיד סורי אמר כי הוא מאמין שישראל חיסלה את אסבר בשל התפקיד הבולט שהוא מילא בתוכנית הטילים של סוריה עוד לפני פרוץ מלחמת האזרחים במדינה ב-2011. 

כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי דיווחו במוצאי שבת האחרונה כי אסבר נהרג עם בפיצוץ של מכוניתו בעיר זמן קצר לאחר שיצא מביתו. על פי הדיווחים, הפיצוץ ארע בסמוך למפעל נעליים בדרך המובילה לחמה. עוד על פי הפרסומים, באירוע נהרג גם נהגו של אסבר. באחת הגרסאות נטען כי המדען חוסל באמצעות לבנת חבלה שהוצמדה לרכבו, והופעלה מרחוק עם יציאתו מביתו. בתקשורת המזוהה עם המשטר נטען, כי טיל שוגר לרכב מכלי טיס - והשמיד את הרכב.

כתב ערוץ אל-מנאר הלבנוני בסוריה צייץ, כי ״מדובר במדען ובאישיות לאומית, שמי שעומד מאחורי ההתנקשות בחייו הוא ארגון מודיעין זר״, מבלי להפנות אצבע מאשימה כלפי ארגון כלשהו. עם זאת, פעילים ברשתות החברתיות קשרו בין ישראל לבין החיסול, שבוצע לדבריהם על ידי סוכנים מקומיים של המוסד. "בכל פעם שישראל תקפה את מתקן המחקר הכימי היא ניסתה להתנקש בחייו של האיש שפיתח את הטילים הכימיים, איש אמון של הנשיא בשאר אסד, שמחזיק בכל הסודות הכימיים של סוריה", כתב אחד מהם.