תמונות שפורסמו בכלי התקשורת בספרד מראות את חברי תא הטרור שביצע את פיגוע הדריסה בברצלונה, ואת פיגוע הדקירה בעיר הסמוכה קאמברילס בשנה שעברה. בפיגועים, עליהם נטל אחריות ארגון "המדינה האסלאמית", נרצחו 16 בני אדם. בתמונה אחת נראה מחבל מחייך ומצביע לשמיים בעודו נושא חגורת נפץ סביב גופו. בתמונה אחרת נראים שני חברים בתא הטרור מחייכים למצלמה בעודם מכינים מטעני נפץ. 
 
בתמונה נוספת נראה חבר בתא הטרור עומד על רקע מגדל אייפל בפריז. אחד המחבלים הוא יונס אבו יעקוב בן ה-22, מבצע פיגוע הדריסה בשדרות לה רמבלה לב ברצלונה. כזכור, בפיגוע נרצחו 13 בני אדם. הוא דקר אז למוות אדם נוסף במהלך הימלטותו לפני שנורה למוות על ידי המשטרה הספרדית. העיתון פרסם גם תמלולים של שיחות בין המחבלים, בהם הם לעגו לקורבנותיהם והתרברבו בביצוע הפיגועים המתוכננים. "אללה בחר בנו מבין מיליונים לגרום לכם לבכות דם", אמר המחבל עומר הישאמי.

על פי דיווחים בשבוע שעבר, חברי התא תכננו בין היתר לשלוח משאית מלאה חומרי נפץ למגדל אייפל בפריז, ולבצע פיגועים דומים במהלך משחק שהתקיים באצטדיון קמפ נואו ובכנסיית סרגדה פמיליה בברצלונה. המתקפה על שלושת היעדים התיירותיים הפופולריים, היתה אמורה להתרחש במקביל, ותאריך היעד היה שלושה ימים אחרי המועד שבו התבצע הפיגוע הקטלני בשדרות לה רמבלה. 

 חברי תא הטרור מכינים מטען חבלה. צילום: AFP
חברי תא הטרור מכינים מטען חבלה. צילום: AFP

 
העיתון הספרדי "לה ראזון", אחד מכלי התקשורת שפרסמו את התמונות, דיווח כי הן נמצאו יחד עם קבצי וידאו בהריסות של בית בעיר אלקנאר, כ-200 ק"מ מברצלונה, בו חברי התא הכינו מטענים. "תאונת עבודה" בבית סמוך למועד הפיגוע גרמה למותם של שניים מהמחבלים. הפיצוץ אילץ את חברי התא לשנות את תוכניותיהם, ולבצע פיגועי דריסה ודקירה. ששת הצעירים, בני 24-17  ממוצא מרוקני, חוסלו כולם מאוחר יותר על ידי המשטרה הספרדית. איש הדת המוסלמי עבד אל באקי א-סאטי, שגייס על פי החשד את חברי התא, נהרג ב"תאונת העבודה" באלקנאר.  

המחבל עומר הישאמי מחייך על רקע מגדל אייפל. צילום: AFP
המחבל עומר הישאמי מחייך על רקע מגדל אייפל. צילום: AFP

  

הפיגוע בברצלונה. צילום: גטי אימג'ז
הפיגוע בברצלונה. צילום: גטי אימג'ז