מתאר פגיעה מינית? איש התקשורת אברי גלעד נוהג להעלות פוסטים דעתניים לחשבון הפייסבוק שלו, והפעם הוא סימן על הכוונת את לא פחות מהזמר המצליח עומר אדם, ששובר שיאי הזמנות כרטיסים עם כל מופע חדש שנפתח. לדברי גלעד, הלהיט של הזמר שני משוגעים", מכיל למעשה תוכן בוטה שמעודד פגיעה מינית. "הגיע סרטון חמוד מהקייטנה", כתב גלעד. "כל הבנות שרו ביחד, 'ואת היית יפה כמו פרח שאסור היה לקטוף, רציתי רק לקטוף אותך רציתי לקטוף'. מדובר בבנות ארבע עד שש. ההורים התמוגגו. הן באמת שרות נהדר ולא מזייפות, אבל אני התחלחלתי".

"מה אומר הטקסט הזה?", המשיך גלעד. "שאת היית טהורה, יפה, ערכית, מישהי שלא "קוטפים" (האם יש מישהי שבכלל מותר לקטוף?), ולכן כל מה שרציתי זה רק לקטוף. מכיר את ההרגשה, יש בה הרבה דורסנות גברית".
"לקטוף. יתכן שאני לא מעודכן בחידוש השפה, אבל לקטוף נשמע לי יותר כמו להביא אותך במכונית פאר לדירת פאר, לעשות בך מעשים שאין בהם פאר ולשלוח אותך הביתה במונית", הוסיף גלעד. "לקטוף זה לא להכיר אותך, להתחבב עליך ולחבב אותך, לנהוג בך בעדינות ובכבוד, לחזר, להקשיב, לקיים איזו מערכת יחסים מינימלית עם אופציה להארכה, להכיר באנושיות שלך. את לא צמח שקוטפים. לקטוף זה אקט אלים, גם כלפי פרח, גם כלפי אשה, גם כלפי גבר. אחרי קיטוף לא נשארים אותו דבר. אחרי שנקטפים מפסיקים לצמוח ומתחילים לנבול".

עומר אדם מבצע את השיר "שני משוגעים" בלונדון. צילום: אינסטגרם

 
"זה שטקסטים כאלה עדיין מתקיימים בעידן ה-Me Too זה עניין מפליא ביותר", טען איש הטלוויזיה והרדיו. "כל נגיעה של איש באשה, אפילו בלי שום כוונה מינית אבל באיזור אסור (נגיד ישבן) מחרבת עולמות ופותחת מהדורות, אבל טקסט מגונה כזה חי לו בשלום במרחב הציבורי הישראלי ואין פוצה פה ומצפצפ/ת. ואגב, זה לא רק במוסיקה הים תיכונית. גם אד שירן, חביב הבנות, שר- אני מאוהב בצורה שלך. לא בך כמכלול שיש בו גם לוק הורס וגם אישיות כובשת, אלא רק בצורה שלך, ונשים מכל העולם נוהרות להופעות ומחליקות את זה כי הוא חמוד".

המנחם סיכם את הפוסט בביקורת חריפה וטען כי "כל עוד השיח הזה לא משתנה, כל המהפכה הפמיניסטית לא שווה כלום". לדבריו, "לא יעזור כמה גברים חרמנים יתפסו בקלקלתם ויושפלו ציבורית, ילדים וילדות גדלים על המסרים המחפיצים האלה, והם יגדלו מקולקלים. במקום לשמוע שירים תמימים על קיץ וים וכלב שהלך לאיבוד, הם מתרגלים פגיעה מינית בגיל שש".



האזינו לשיר ושפטו בעצמכם: