לאט לאט ובלי ששמנו לב, הפכנו להיות מדינת כל מפגיניה וחוסמי כבישיה. תודות לאוזלת ידה של משטרת ישראל, אדישות פרקליטות המדינה ועידוד אקטיבי של חברי וחברות כנסת, מדינת ישראל הפכה להיות מדינה מוכת חסימות כבישים. אזרחי ישראל הפכו להיות בני ערובה של אין ספור קבוצות שמחליטות לאמלל אזרחים תמימים כדי להכריח את הממשלה להיענות לדרישותיהן.



עיקר האשמה רובץ לפתחן של המשטרה והפרקליטות. בין לרוצץ גולגלות של חוסמי כבישים לבין המתנה בסבלנות לסיום החסימה והפניית הנחסמים לדרכים חלופיות יש מנעד רחב של אפשרויות לטיפול בנגע החסימות. ברוב גדול של הפעמים, חוסמי הכבישים מודיעים מראש על כוונתם לבצע את החסימה, ואף מבהירים היכן ובאיזה שעה בדיוק היא תתבצע. לא נדרשת כאן פעולת מודיעין מסובכת. רק רצון לטפל.



למשטרה יש את כל הכלים הנדרשים כדי למגר את התופעה, והפרקליטות צריכה לתת את ידה כדי למאבק. אבל ראשית כל, צריך להבהיר דבר אחד: לא מדובר במפגינים אלא בעבריינים. זו לא רק הפגנה לא חוקית אלא סחיטה באיומים בהגדרה. העבריינים מנסים להכריח את המדינה להיענות לדרישותיהם, אחרת יבולע לאזרחי המדינה. אתם מחוקקים את חוק הגיוס? נשתק את כביש 4. אתם מסרבים להעלות את קצבאות הנכים כפי שאנחנו רוצים? נשתק את נתב"ג. אתם לא מאפשרים לנו להיעזר בשירותי פונדקאות? נחסום את עזריאלי. תעשו גוגל: כל יום יש לפחות חסימת כביש אחת על ידי קבוצה שהחליטה לקחת את החוק לידיים. לכל הפחות אחת. המשטרה מכווינה את התנועה, ובמקרה הכי קיצוני עוצרת חוסם כביש אחד או שניים ומשחררת אותם בתחנה. לפעמים תוך התערבות חברי כנסת לטובת החוסמים.



ובכן, לא מדובר במפגינים. זוהי סחטנות, עבריינות ואנרכיזם. יש לכם ביקורת על הממשלה? תחליפו אותה. אתם טוענים לפגיעה בזכויותיכם ולעריצות הרוב? תעתרו לבית המשפט. לא יעלה על הדעת שכוח הזרוע יחליף את הכנסת ואת בית המשפט. אין לחסימות הכבישים הללו שום מטרה חוץ מסחיטת אזרחי ישראל. וסחיטה, ככל הידוע לי, היא עדיין עבירה פלילית חמורה במדינת ישראל. אסור שאזרחי ישראל יהיו פורעי חוק לתרבות האלימה שהשתלטה עלינו.



אוזלת היד של המשטרה חייבת להיפסק, היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה צריכים להנחות להגיש כתבי אישום נגד העבריינים. וגם לתקשורת יש משימה. אסור להשתמש בשם המכובס של "הפגנה", צריך להפסיק לגלות אהדה לעבריינות וצריך לדרוש מגורמי אכיפת החוק להשיב את הסדר על כנו. וזה בכלל לא קשור לשאלה אם הטענות של חוסמי הכבישים מוצדקות או לא, והאם אכן נעשה להם עוול או לא. לא פותרים עוול בעוול. 



תפגינו, תשכנעו, תעוררו את דעת הקהל, תפעילו לובי, תחליפו את הממשלה ותעתרו לבג"ץ. אל תסחטו.