שר הביטחון אביגדור ליברמן קיים היום (שלישי) סדרת ראיונות עם המועמדים לתפקיד הרמטכ"ל. המועמדים המרכזיים הם שני האלופים שכיהנו בתפקיד סגן הרמטכ"ל בתקופת כהונתו של גדי איזנקוט, אביב כוכבי ויאיר גולן. אבל, לעומת שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון, שעל פי תפיסתו תפקיד סגן הרמטכ"ל הוא תחנת חובה בדרך לתפקיד הרמטכ"ל, ליברמן אינו רואה את זה כתנאי מחייב. לכן, יבחנו מועמדים נוספים, בהם האלוף ניצן אלון שבתפקידו האחרון כיהן כראש אגף המבצעים, ונכון להיום מכהן בתפקיד זמני כפרויקטור לסוגיות מבצעיות הקשורות לאיראן לאור התבססותה בסוריה. 

גם שמו של מפקד פיקוד הדרום עד לאחרונה, אלוף אייל זמיר, מוזכר בהקשר להתמודדות הקרובה, ויש לזכור כי כיהן כמזכיר הצבאי של ראש הממשלה נתניהו, אולם, הוא מילא באופן מובהק פחות תפקידים כאלוף מאשר המתמודדים האחרים, שהם ותיקים ממנו. בנוסף, בסבירות נמוכה הרבה יותר, תישקל גם מועמדות של אלופים שפרשו מצה"ל, אבל בחירה במועמד כזה תיחשב כהפתעה. בעבר הוזכר בהקשר זה שמו של מפקד חיל האוויר אמיר אשל.
כאמור, המועמדים המרכזיים הם סגן הרמטכ"ל הנוכחי אביב כוכבי, קודמן בתפקיד, יאיר גולן, ראש אגף המצביעים היוצא ניצן אלון ומפקד פיקוד הדרום היוצא אייל זמיר.

ההערכה הכללית בצבא שסיכויו של אלוף כוכבי להיות הרמטכ"ל הבא של צה"ל הם הגבוהים ביותר, בעקבות מגוון התפקידים שמילא, ביניהם כמפקד פיקוד דרום, ראש אמ"ן ומפקד אוגדת עזה בתקופת לחימה עמוסה בפעילות מבצעית. גם לזכותו של אלוף גולן עומד ניסיון רב בביצוע תפקידים מרכזיים כאלוף פיקוד הצפון, מפקד פיקוד העורף, מפקד אוגדת איו"ש ותפקידי שטח מרכזיים נוספים. 
כזכור, איזנקוט בן ה-57 צפוי לסיים את תפקידו בסוף השנה. בעבר כיהן כמח"ט גולני, כמזכיר הצבאי של שר הביטחון וראש הממשלה אהוד ברק, ולאחר מכן גם של ראש הממשלה אריאל שרון. ב-2005 הועלה לדרגת אלוף ומונה לראש אגף המבצעים במטכ"ל. בספטמבר 2006, לאחר התפטרותו של האלוף אודי אדם בעקבות מלחמת לבנון השנייה, מונה לאלוף פיקוד הצפון. ב-2013 מונה לתפקיד סגן הרמטכ"ל, בו כיהן עד סוף 2014.