בתום שביתה בת 24 שעות, נחתם הערב (שלישי) הסכם בין שהוביל לסיום שביתת האחיות. ההסתדרות, האחיות ומשרדי הבריאות והאוצר חתמו מסמך שיוביל ליישום מלא של כל 60 המלצות הוועדה למיגור האלימות במערכת הבריאות ככתבם וכלשונם שרובם יבוצעו לא יאוחר מסוף דצמבר 2018. מהסתדרות האחיות נמסר כי "ההסכם שנחתם הערב הוא הישג משמעותי חשוב להבראת מערכת הבריאות מחיידק האלימות".
בין ההמלצות שאושרו: תוספת מאה תקנים במקומות הקריטיים - לפסיכיאטריה, המטואונקולוגיה ילדים וטיפות חלב, הקמת ועדה פריטטית לעדכון התקינה החדשה בחדרי המיון בבתי החולים. בנוסף, סוכם על מתווה להקצאתן של כאלפיים מיטות - כללי, גריאטריה, שיקום ופסיכאטריה. סוכם כי על כי כל נוהל המתהווה במשרד הבריאות, ויש לו נגיעה לאחיות, יתקיים דיון עם הסתדרות האחים והאחיות בישראל. כמו כן בשבוע הבא תתקיים פגישה עם המשנה ליועמ"ש עו"ד רן ניזרי באשר ליישום חקיקה והחמרת הענישה כנגד תקיפות של צוותים רפואיים ועובדי מערכת הבריאות.
"כמו תמיד האחיות במדינת ישראל הן נושאות הדגל המובילות את השינוי במערכת הבריאות הציבורית עבורנו ולמען הצוותים הרפואיים עובדי מערכת הבריאות ואזרחי ישראל. החלטנו לשים קץ לאלימות ולהקל על עומסים הקשים במערכת הבריאות וכך עשינו", אמרה אילנה כהן יו"ר הסתדרות האחיות, "עמדנו על כך שכל המלצות הוועדה ייושמו ככתבם וכלשונם עד לסוף השנה כמו גם מתן מענה ראשוני לעומסים הקריטיים והקמת ועדה ליישום תקינה חדשה חדרי המיון".

כהן הוסיפה: "אני מאחלת החלמה מהירה לרחל ומודה לכל האחים והאחיות בישראל שהתייצבו במלא עוצמתם ונחישותם כאחד למען המאבק באלימות במערכת הבריאות. אני  לרוצה להודות ליו״ר ההסתדרות מר׳ אבי ניסנקורן שהתייצב לצידנו לאורך כל הדרך ונרתם כתף אל כתף איתנו במו״מ, לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן , לשר האוצר משה כחלון  , מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ומנכ״ל משרד האוצר שי באבד".
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר בצאתו מהמו"מ לסיום שביתת האחיות: "בטיחותם האישית של הצוותים הרפואיים היא מעל לכל. אני סמוך ובטוח כי הערב הבאנו בשורה למערך הבריאות בישראל שעושה לילות כימים למען האזרחים. ברצוני לחזק את יו"ר ההסתדרות האחיות אילנה כהן ואת יו"ר ארגון עובדי קופת חולים כללית פרוספר בן חמו על מנהיגות יוצאת דופן. כמו כן ברצוני להודות לשר הבריאות ושר האוצר על הרתמותם לפתרון המשבר".

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן בירך על הסיכומים וסיום השביתה, כשאמר כי "הצלחנו להביא לתוספת משמעותית למערכת הבריאות תוך חיזוק הביטחון האישי של צוותי הרפואה". מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף: "מדובר בהישגים חשובים מאוד גם עבור האחיות אבל גם עבור המערכת כולה".



סגן שר הבריאות, ח״כ יעקב ליצמן, ומנכ״ל משרדו, משה בר סימן טוב, הודו לכל המעורבים במשא ומתן, ובייחוד לשר האוצר מר משה כחלון, שלדבריהם, "מגלה מחויבות עמוקה לצורכי מערכת הבריאות לאורך כל הקדנציה, למנכ״ל משרד האוצר שי באב״ד, אילנה כהן יו״ר הסתדרות האחיות, יו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שושי גולדברג האחות הראשית במשרד הבריאות ולמשנה למנכל המשרד פרופ׳ איתמר גרוטו על ניהול נכון של הדיונים ומו״מ לטובת מערכת הבריאות וציבור החולים".