ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל דוח מזרועות הביטחון הישראליות, ובו אזהרה מהשלכות חקיקת חוק הלאום ובקשה לשנות או לתקן את החוק, כך מדווח הערב (שלישי) העיתון הכוויתי אל ג'רידה. על פי הדיווח, הדוח מזהיר מנזקים שעלולים להיגרם מהחוק גם בתוך ישראל ובעיקר בכל הקשור למיעוטים הלא יהודים בארץ, אך גם כלפי חוץ בעיקר באירופה, שם עלולה האנטישמיות לעלות.



הדוח מציין כי היהודים באירופה באמריקה מתנגדים לחוק במתכונות הנוכחית. כמו כן, נטען כי הוא עלול לגרום לפגיעה ביחסים ההולכים ומתפתחים עם מדינות ערביות רבות, מאחר והוא פוגע בישראל כמדינה דמוקרטית בעיני העולם הערבי, שהתחיל לקבל את המדינה ולהיות פתוח יותר כלפיה.



עוד צוין בדיווח כי זרועות הביטחון אינן מציעות תיקון או נוסח חלופי לחוק, אך הן מנתחות את המצב לאחר תחילת יישום החוק והנזק שייגרם למדינה. על פי הניתוח, הנזק שהחוק ייעשה אינו משרת את מדינת ישראל אלא להפך - מזיק לה, ועל כן יש לבדוק אותו מחדש.



מקורות יודעי דבר מסרו לעיתון כי רה"מ לא הגיב לדוח שהוצג בפניו, אך הוא התעמת עם אחד מראשי זרועות הביטחון ואמר: "אתה לא יודע על מה אתה מדבר. אינך מבין מה פירוש 'יהדות ישראל'".



מגורמים מדיניים ששוחחו עם מעריב אונליין נמסר כי "המל"ל לא מכיר את הנושא ומעולם לא עסק בחוק הלאום".